شناسهٔ خبر: 32349975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اراکی در گفتگوی اختصاصی با «حوزه»:

حوزه علمیه پیشتاز جریان‌های انقلابی است/ عزم نیروهای جهادی در تاریخ بشریت، کم‌نظیر است

حوزه/ آیت‌الله اراکی با بیان اینکه مسأله کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، هم یک وظیفه شرعی و هم یک حرکت انقلابی است، گفت: روحانیون پیشتازان قشر بسیجی هستند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون «بحران سیل»، اظهارداشت: در روزهای گذشته، چند استان از میهن اسلامی‌مان، با حادثه سیل رو به رو شدند؛ به همین دلیل برای همه‌ی مردم عزیز حادثه دیده، آرزو می‌کنیم که خداوند درد و رنج آن‌ها را التیام بخشد و برای کسانی که در این سیل جانشان را از دست داده‌اند، غفران و برای خانواده‌هایشان صبر و اجر جزیل از پروردگار مسألت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سیل اخیر در چهل سال گذشته، بی‌سابقه بوده است، گفت: من سیل سال‌های قبل خوزستان را از نزدیک دیده‌ام، اما هیچ یک از سیل‌های گذشته‌ای که در چهل سال پیش رخ داده، به گستردگی سیل اخیر نبوده است.

مناطق وسیعی از خوزستان که گویی تبدیل به دریا گشته است!

آیت‌الله اراکی، با اشاره به وسعت خرابی منازل مسکونی مردم خوزستان، بیان کرد: مناطق وسیعی از خوزستان در اثر سیلاب، گویی تبدیل به دریا گشته است! مناطق مسکونی و بخش‌های زیادی از کشتزارها به زیر آب رفته و راه‌های مواصلاتی در بخش‌های مختلف نیز قطع شده است.

نمایش عظیمِ هم‌بستگی، هم‌دلی و یاری‌رسانی

وی با اشاره به «نمایش عظیمِ هم‌بستگی، هم‌دلی و یاری‌رسانی» ملت ایران گفت: در این فاجعه عظیم، جوانان غیور خوزستان با سینه در مقابل آب ایستادند و در مقابل سیل، سد انسانی ایجاد نمودند! شبانه‌روز گونی پر کردند و سیل بند ساختند و شهرها و روستاهای اهواز و سوسنگرد عزیز را از آب‌گرفتگی و سیل نجات دادند.

عزم ملی نیروهای جهادی در تاریخ بشریت، کم‌نظیر است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه عزم ملی نیروهای جهادی در تاریخ بشریت، کم‌نظیر است، اظهارداشت: مردم، سپاه پاسداران، نیروی بسیج، طلاب حوزه‌های علمیه، نیروهای مردمی و خدمت گذاران دولتی، در حادثه‌ی سیل، «حماسه‌ای» از خود نشان دادند که در تاریخ بشر کم‌نظیر است.

وی با بیان این نکته که کسی از نیروهای جهادی دعوت نکرده تا برای تحمل این سختی‌ها به خوزستان بیایند، تأکید کرد: باید این کار بسیار عظیم را به‌عنوان یک نمونه بزرگ انسانیت و ارزش‌مداری ملت ایران در دوران انقلاب، به جهان نشان داد؛ تا مردم دنیا ببینند چگونه انقلاب اسلامی این جامعه را ارزش‌مدار و فداکار تربیت کرده است.

رئیس مجمع تقریب مذاهب، با اشاره به حدیث «من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» گفت: همه ما وظیفه داریم که به کمک مردم خوزستان شتابیم و در هرجایی که مصیبت‌زده‌ای هست، یاری‌اش کنیم.

حضور قریب به ۴۰۰ نفر از روحانیون و طلاب جهادی حوزه علمیه قم در مناطق سیل‌زده خوزستان

آیت‌الله اراکی، از حضور قریب به ۴۰۰ نفر از روحانیون و طلاب جهادی حوزه علمیه قم در مناطق سیل‌زده خوزستان خبرداد و اظهارداشت: ما با قریب ۴۰۰ نفر از روحانیون و طلاب جهادی حوزه علمیه قم به یاری مردم خوزستان آمدیم تا به مقداری از وظیفه انسانی و دینی‌مان عمل کرده و در این عمل بزرگ، شریک باشیم.

روحانیون پیشتازان قشر بسیجی هستند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «حوزه»، پیرامون حضور طلاب در عرصه‌ی خدمتگزاری به مردم سیل‌زده، گفت: مسأله کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، هم یک وظیفه شرعی و هم یک حرکت انقلابی بوده و روحانیون پیشتازان قشر بسیجی هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در تمام مراحلی که انقلاب پشت سر گذاشته از حملات صدام و دوران دفاع مقدس تا روزهای سخت سازندگی، نور و برکت بسیجیان، کشور را نجات داده و بحمدالله، حوزه علمیه ما نیز همان‌طور که در انقلاب پیشتاز بوده، در همه‌ی جریان‌های انقلابی نیز پیشتاز است.

وی افزود: من از همه طلابی که فراخوان بنده را لبیک گفتند و به یاری مردم سیل‌زده خوزستان و گلستان شتافتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان، از آیت‌الله موسوی جزایری به‌عنوان محور استان خوزستان قدردانی کرده و بیان کرد: تلاش فراوان آیت‌الله موسوی جزایری برای منسجم کردن نیروهای مردمی خوزستان قابل ستایش است و إن‌شاءالله خداوند همه را در راه خدمت به مردم، پیروز و موفق بدارد و رنج و آسیب سیل‌زدگان به‌خوبی التیام پیدا کند و امیدوارم به‌زودی شاهد بازسازی مناطق سیل‌زده، بهتر از آنچه درگذشته بوده است، باشیم.

 

انتهای پیام./

نظر شما