شناسهٔ خبر: 32340062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحصیل بیش از ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور/ قطعی برق روستای چشمه حاج سلیمان بردسکن

در بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از جمله تحصیل بیش از۳۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور، قطعی برق روستای چشمه حاج سلیمان بردسکن، برگزاری جلسه شورای ادری در خواف و تخریب 550 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در خراسان رضوی منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امروز شهرستان‌های این استان اخباری از جمله تحصیل بیش از۳۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور، قطعی برق روستای چشمه حاج سلیمان بردسکن، برگزاری جلسه شورای ادری در خواف و تخریب 550 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در خراسان رضوی منتشر شده است.

تحصیل بیش از ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در افتتاح مرکز آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در مسیر جذب دانشجویان خارجی دو هدف عمده را دنبال می‌کنیم که تربیت سفیران و نمایندگان فرهنگی کشور ما و شکوفایی اقتصاد آموزش عالی در دستور کار قرار دارد.

عبدالحمید علیزاده افزود: با پتانسیل و سرمایه‌های دانشگاه حکیم سبزواری باید بتوانیم تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیرایرانی را در این دانشگاه جذب کنیم و هم‌اکنون بیش از 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری نسبت به مجموع 8 هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه تعداد دانشجویان خارجی قابل قبولی است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تحصیل 3 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور، بیان کرد: در حال حاضر در فضای آموزش عالی کشور متشکل از وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 38 هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین از این تعداد 27 هزار دانشجو در وزارت علوم، 8 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و 3 هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیرپوشش وزارت بهداشت حضور دارند.

وی گفت: برنامه ششم توسعه تاکید دارد که آموزش عالی کشور درصد دانشجویان خارجی نسبت به دانشجویان داخلی را در سال نخست 0.8 درصد، سال دوم یک درصد، سال سوم 1.2 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه به 1.8 درصد افزایش یافت.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با برنامه ششم توسعه در این بخش در حال حرکت هستیم.

علیزاده با تاکید بر اینکه جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسو که مرز آبی و خاکی و اشتراکاتی شامل فرهنگی، دینی قومی دارند، اولویت وزارت علوم است، بیان کرد: کشور ما دارای غنای انحصاری در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اسلامی، تاریخ، ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی دارد و ما در دنیا منبع اصلی این علوم هستیم.

وی یادآور شد: برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران از دور دست ترین کشور های دنیا متقاضی داریم و هم اکنون دانشجویانی از 100 ملیت در داشنگاه های ما مشغول به تحصیل هستند.

جلسه شورای اداری خواف برگزار شد

جلسه شورای اداری خواف با حضور سرپرست فرمانداری خواف و روسای ادارات و نهادها در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری خواف در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین بعثت حضرت محمد (ص) گفت: هدف از این جلسه حمایت از سپاه پاسداران و بسیج است  که رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام خارج از عرف بین‌الملل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان سازمان تروریستی اعلام کرده است که ما از این تریبون این اقدام را محکوم می‌کنیم.

عبدالرضا سپهری افزود: امسال را مقام معظم رهبری مدظله العالی  سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند که باید تمامی ادارات در راستای عملیاتی کردن این شعار و حمایت از اقتصاد مقاومتی  تلاش کنند و با ارباب رجوع به ویژه سرمایه‌گذاران با سعه صدر و تعامل کامل  برخورد کنند.

وی  با بیان اینکه از اول امسال بارندگی خیلی خوبی داشته‌ایم که سبب رونق و سرسبزی این شهرستان شده، اما در سایر استان‌ها منجر به ایجاد سیل و مشکلاتی شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص مدیریت و کنترل بندهای خاکی  طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی دو ماه باید برای تمامی بندها سرریز احداث شود، متاسفانه سیل در سایر نقاط  کشور بسبب یکسری مشکلات برای هموطنانمان شده که درخواست داریم اگر کسی قصد کمک کردن دارد با هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان باشد.

تخریب 550 واحد مسکونی مددجوی بهزیستی در خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ظهر امروز در در بازدید از روستاهای جلال آباد و محمدآباد گفت: بیش از 550 واحد مسکونی مدد جویان بهزیستی در سیل فروردین در خراسان رضوی آسیب دیده‌اند.

حمیدرضا پوریوسف اظهار کرد: این تعداد واحد آسیب‌دیده  صرفا تاقبل از سیل 25 فروردین ماه است  و میزان خسارات احتمالی به مددجویان بهزیستی در بردسکن و دیگر مناطق استان هنوز برآورد و ثبت نهایی نشده است.

وی افزود: تاکنون به 153 خانوار از این آسیب‌دیده‌ها  در خراسان رضوی مبالغی 5 تا 15 میلیون ریال بلاعوض اعطا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده بخش‌های مرکزی و شهرآباد بردسکن افزود:  براساس تکلیف دولت به هر کدام از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده زیرپوشش بهزیستی از سیل فروردین 98 در استان مبلغ 100 میلیون ریال بلاعوض و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه کم بهره تعلق می‌گیرد.

پوریوسف ادامه داد: افزون بر این در نظر است از امکانات و منابع مالی استان نیز مساعدت کنیم تا شرایط زندگی این عزیزان به حالت عادی برگردد.

اولین اکوکمپ کویرخراسان در داورزن ایجاد می‌شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار فلارس در داورزن از ایجاد سومین طرح اکوکمپ کویر کشور و اولین طرح اکوکمپ کوی خراسان رضوی در داورزن خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰هکتار با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد تومان در این شهرستان ایجاد می‌شود.

محمد عبداله‌زاده‌ثانی افزود: در این طرح زمینه را  برای ۱۶۰ نفراشتغال مستقیم و برای ۱۷۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه محیط زیست و مصالح بومی در این طرح حفظ می‌شود، تصریح کرد: اهداف این طرح جدای اشتغال‌زایی با رویکرد اقامتی، آموزشی، تفریحی و ورزشی، توسعه کارگاه‌های صنایع دستی، بومی کشاورزی و دامپروری (آگرو توریسم ) است که چشم‌انداز این طرح با همکاری سازمان وابسته به سازمان ملل تداوم می‌یابد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن با اشاره به اینکه کویر این شهرستان دارای ۱۴ ورودی ‌است، بیان کرد: این طرح در مرز سمنان و خراسان اجرا می‌شود  که هندسه این طرح دایره و دیوار محیط آن ۶ کیلومتر است.

تحصیل بیش از ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به عنوان دومین قطب دانشگاهی در خراسان رضوی و شمال شرق کشور موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه شامل افغانستان، پاکستان، عراق و آسیای میانه دارد.

علی اصغر مولوی افزود: هم اکنون بیش از 200 دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به تحصیل هستند و به دنبال این هستیم، تعداد دانشجویان خارجی را به 500 نفر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه حمایت‌های خوبی از سوی وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی انجام شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبرواری تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی به نوعی دیپلماسی علمی به شمار می‌رود و باید بخش‌های دانشجویی و پژوهشی و ارتباطات بین‌المللی تقویت شود.

مولوی با اشاره به اختصاص بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی، گفت: با موافقت مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم 20 بورس تحصیلی به زودی پرداخت می‌شود و هم اکنون 10 دانشجوی خارجی بورسیه داریم و همچنین کمک هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

برق روستای چشمه حاج سلیمان فعلا قطع است

 سرپرست فرمانداری بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بردسکن گفت: از صبح امروز تاکنون با وجود تلاش پرسنل اداره برق به علت حجم بالای سیلاب برق روستای چشمه حاج سلیمان هنوز قطع است.

 ابراهیم قاسم‌پور افزود: از آنجا که نیروهای مدیریت برق با انتقال یک دستگاه ترانس در محل حضور دارند، در تلاش هستند حداقل تا پایان امروز چهارشنبه برق این روستا را متصل کنند.

وی با اعلام اینکه ۶۰ بسته غذا بین اهالی روستا توزیع شده است، اضافه کرد: جاده بردسکن به طبس در حال حاضر هنوز مسدود است و رفت و آمد در این مسیر جریان ندارد.

سرپرست فرمانداری بردسکن از بازگشایی محور بردسکن به شهرآباد خبر داد و اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده از سیل اخیر در این شهرستان تخریب منازل مسکونی روستایی، مزارع کشاورزی و راه‌های ارتباطی است.

قاسم‌پور ادامه داد: در مرحله اول بیش از ۲۷ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده بود.

وی با اعلام اینکه میزان خسارت سیل دو روز گذشته به‌زودی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد، گفت: امروز با تلاش نیروهای امدادی و دیگر اعضای شورای مدیریت بحران آب وارده به روستای سیف‌آباد و منازل به صورت کفکش تخلیه شد و مشکلی را در حال حاضر اهالی روستا ندارند.

اتهای پیام/ 70031

برچسب‌ها:

نظر شما