شناسهٔ خبر: 32329236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خوزستان:

طغیانی از بیماری های عفونی در مناطق سیل زده وجود نداشته است

صاحب‌خبر -
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مناطق سیل زده از نظر بیماری های عفونی در شرایط پایدار قرار دارند و هیچگونه طغیانی صورت نگرفته است.
 
به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه (ع) حمیدیه در خوزستان، اعلام کرد: هیچگونه طغیانی به ویژه درخصوص سرایت بیماری های عفونی یا ابتلا به شپش در مناطق سیل زده به وجود نیامده و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد، چراکه اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است. 
 
وی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اهواز را با توجه به شدت حادثه بی نظیر دانست و افزود: این داوری براساس نتایج بازدیدهای همکاران سازمان بهداشت جهانی از مناطق سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان بوده، تا جاییکه آنها درخواست رسمی برای انتقال تجربه و روش های به کار رفته را دارند.
 
دکترحریرچی ادامه داد: عمده اقدامات انجام شده ناشی از همت و تلاش کارکنان و مدیران و همچنین آمادگی زیرساخت ها پس از اجرای طرح تحول سلامت است. این اقدامات به صورتی بوده که امکانات، تجهیزات و دارو مهیا بود و برنامه ریزی مناسبی نیز در این زمینه انجام شد.
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی از مهمترین عناصری که در ادامه باید مورد توجه قرار گیرد، بازسازی جو روانی و ایجاد نشاط اجتماعی در مردم سیل زده است؛ چراکه براساس تجربه بین المللی، ممکن است این مسائل، آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.  
 
وی در ادامه گفت: در اهواز نیز، نگرانی هایی از وضعیت فاضلاب وجود دارد و همچنین با توجه به گرمای اهواز که در پیش داریم، از نظر برخی بیماری های عفونی باید پیشگیری ها و مراقبت های لازم به عمل آید.
 
دکتر حریرچی عنوان کرد: مهمترین حمایت وزارت بهداشت، تامین نیرو، تجهیزات و پشتیبانی است که در این زمینه اقدامات متعددی انجام شده است و وزیر بهداشت نیز 11 بار از مناطق سیل زده بازدید کرده است.
 
وی همچنین گفت: در صورت نیاز باز هم بیمارستان صحرایی در مناطق سیل زده برپا می شود.
 
به گزارش ایرنا از خوزستان، با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خوزستان، بیمارستان صحرایی 24 تختخوابی در بستان به بهره برداری رسید. همچنین دکتر حریرچی در سفر یک روزه به استان خوزستان از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه (ع) شهرستان حمیدیه در غرب اهواز نیز، بازدید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما