شناسهٔ خبر: 32307979 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دربخش جهانی جشنواره فیلم فجر

معرفی داوران بخش‌های مختلف فیلم فجر

داوران بخش‌های مختلف و مهمانان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

حضور مهمانان خارجی از ۵۸ کشور

­

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیدرضا میرکریمی در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره ه جهانی فجر داوران این دوره را معرفی کرد.
نوید محمدزاده از ایران، نرگس آبیار از ایران، وانگ شیائوشوایی از چین، مایک فان دیم از هلند، مظفر اوزدمیر از ترکیه، لابینا میتوسکا از مقدونیه، پیتر فلایشمان از آلمان داوران بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) این دوره هستند.
خسرو معصومی از ایران، رهاب ایوب از سوریه، روسودان گلورژیدزه از گرجستان فیلم‌های بخش جلوه گاه شرق را داوری می‌کنند.
داوران جایزه بین‌الادیان را دکتر سید محمدحسین نواب از ایران، داگلاس فالسون از ایرلند جنوبی، اینیس گیل از پرتغال تشکیل می‌دهند و روبرت صافاریان از ایران، باربارا لوری از آلمان، دکتر سعداله رحی ماف از تاجیکستان داوران بخش جایزه منتقدان بین‌المللی هستند.
پل جوزف شریدر کارگردان، فیلمنامه‌نویس و منتقد آمریکایی، دیمیتری آلیپ مدیر فروش بخش بین‌الملل جشنواره کوران سه بُعدی
جولی برتوچلی مستندساز و برنده جایزه ویژه هفته فیلم منتقدان در جشنواره کن، لوکا بیگاتزی فیلمبردار مطرح ایتالیایی.
رزا بوش تهیه‌کننده مستند مشهور «باشگاه اجتماعی بوئناویستا»، زیلکه بوئر طراح صحنه فیلم‌های مطرح سینمای آلمان
تیاگو دو لوکا دانشیار مطالعات فیلم و تلویزیون در دانشگاه وارویک، ماریکه دِوالک دانشیار مطالعات رسانه و مدیر «برنامه هنر‌ها و جامعه» در دانشگاه اوترخت هلند، جان هیل استاد دپارتمان هنر‌های رسانه در رویال هالووی دانشگاه لندن، رضا اویلوم استاد دانشگاه از کشور ترکیه، آندرئا پالائورو کارگردان فیلم تحسین‌شده «هانا»، آدینا پینتیلی کارگردان رومانیایی، کیم سویونگ عضو هیات موسس و بنیانگذار چندین جشنواره سینمایی در کره جنوبی هانس یورگ وایسبریخ یکی از تدوینگران شاخص بین‌المللی
و لیو ژوان تهیه‌کننده، کارگردان و مدیرعامل شرکت دونگچان فیلم مهمانان ویژه این دوره هستند.

حضور مهمانان خارجی از ۵۸ کشور

دبیر بخش جهانی جشنواره فیلم فجر گفت: حدود ۱۵۰ نفر از کارگردانان، هنرمندان و مدرسان حرفه‌ای سینما مهمان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند شد

سید رضا میرکریمی افزود:حدود ۲۰۰۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بوده اند که از میان آن‌ها، ۱۶۳ فیلم از ۶۴ کشور به نمایش درخواهند آمد. ۲ فیلم کوتاه و ۱۰ فیلم بلند برای اولین بار در دنیا نشان داده می‌شوند.
وی ادامه داد: ۲۷ فیلم فیلمسازان اول را نمایش می‌دهیم. امسال بزرگداشت علی اکبرصادقی را داریم و ۶ فیلم کوتاه و پویانمایی او به نمایش درخواهد آمد.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره سال گذشته با بودجه ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برگزار شد، اما با توجه به افزایش نرخ دلار که می‌توانست ما را بسیار متاثر کند سعی کردیم با تمهیداتی، رشد چندانی در بودجه نداشته باشیم و از ۱۰ درصد فراتر نرفتیم، البته مجبور شدیم بخشی از هزینه‌ها را با حذف بخش‌هایی از جشنواره کم کنیم.
میرکریمی افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از اولین‌های سینمایی را به نمایش درمی آوریم. فیلم دونده که اولین فیلم پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در جشنواره‌های خارجی مورد توجه قرار گرفت و دیده بان اولین فیلم حوزه دفاع مقدس از جمله آنهاست.

آغاز نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مدیران این جشنواره و اصحاب رسانه آغاز شد.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در این نشست گفت: امسال برای همدردی با هموطنانمان در مناطق سیل زده در آمد حاصل از فروش بلیت و محصولات فرهنگی جشنواره را به این عزیزان اختصاص می دهیم.
سید رضا میرکریمی ادامه داد: اتفاق مبارک امسال تقارن جشنواره با نیمه شعبان است و با شهرداری همکاری هایی داشته ایم که در گذر خیابان برادران مظفر ویژه برنامه سینمایی برگزار کنیم.
ادامه دارد

نظر شما