شناسهٔ خبر: 32303367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده های کاشمر به نیشابور و بردسکن به شهرآباد مسدود است

مشهد- ایرنا- در پی بارندگی و جاری شدن سیل جاده های کاشمر به نیشابور و بردسکن به شهر آباد در استان خراسان رضوی همچنان مسدود است.

صاحب‌خبر -

فرماندار کاشمر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جاده این شهر به نیشابور در حد فاصل ریوش - چلپو از ساعت هشت دیشب به دلیل وجود سیلاب و انباشت گل و لای مسدود اعلام شد.
محمد علی نبی پور افزود: بارندگی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 90 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 9 میلیمتر بود 10 برابر شده است.
وی اظهار داشت: با فروکش کردن سیلاب و کاهش بارندگی برای روستای کلاته نای که در بستر رودخانه قرا گرفته و جاده آن مسدود شده بود با کمک نیروهای امدادی بسته های غذایی و چادر ارائه شده اما مسیر روستا همچنان مسدود است.
وی گفت: در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی میزان خسارات مالی سیلاب اخیر در این شهرستان هستند.

* انسداد جاده بردسکن به شهرآباد
سرپرست فرمانداری بردسکن نیز گفت: در پی بارشهای اخیر و وقوع سیلاب جاده این شهر به شهرآباد مسدود شده است.
ابراهیم قاسم پور افزود: تاکنون 20 فقره رفع آبگرفتگی منازل، کمک به 50 نفر جامانده در راه و اسکان 587 نفر در سه حسینیه در مرکز شهر آباد و بردسکن توسط هلال احمر انجام شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد منازل بردسکن و روستاهای این شهرستان فاقد استانداردهای لازم و اصول ایمنی ساخت است اظهار داشت: طی دو روز گذشته 278 مورد آبگرفتگی در روستاهای بخش انابد و شهر آباد و مرکز شهرستان روی داد و 789 واحد مسکونی تخریب شد که 504 واحد نیازمند بازسازی و 285 واحد نیازمند تعمیرات است.
وی گفت: با توجه به پرشدن بندهای خاکی بالا دست شهرستان، خطر سیل روستاها را تهدید می کند و انتظار می رود مردم و اهالی روستاها با جدیت آماده باشند و هشدارها را جدی بگیرند.
قاسم پور افزود: براساس گزارش هواشناسی بارندگی در ایستگاه جلال آباد این شهرستان طی دو روز گذشته 115 میلیمتر و در شهر بردسکن 110 میلیمتر بوده است.

* 128 واحد مسکونی در شهرستان خلیل آباد آسیب دید
فرماندار خلیل آباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: سیل دیروز به بخش کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرد و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی و برآوردهای اولیه میزان خسارت هستند.
مجتبی شاکری افزود: 128 واحد مسکونی در روستاهای سعدالدین، جعفرآباد و مهدی آباد این شهرستان آسیب دید که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خسارات جانی اهالی روستای شورآب بخش ششطراز خلیل آباد در روستای مجاور اسکان داده شده اند و از طریق مردم روستای جعفرآباد، ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر و شبکه بهداشت خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می شود.
7497 / 6053

نظر شما