شناسهٔ خبر: 32258358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اظهار نظر مایک پمپئو در مورد حمایت چین از ونزوئلا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری اعلام داشته: حمایت مالی چین از دولت رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو ، بحران در این کشور آمریکای لاتین را طولانی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری اعلام داشته: حمایت مالی چین از دولت رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو ، بحران در این کشور آمریکای لاتین را طولانی می کند.

وزیر خارجه آمریکا به تازگی، سفر به 4 کشور آمریکای لاتین را آغاز کرده است. وی در شیلی، درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا و بحران ونزوئلا ، با رئیس جمهور این کشور سپاستین پینرا دیدار و گفتگو کرد. پمپئو گفته است:"حمایت مالی چین از دولت نیکلاس مادورو موجب طولانی تر شدن بحران در ونزوئلا شده است". وی افزوده:"چین بیش از 60 میلیارد دلار در ونزوئلا سرمایه گذاری کرده که این سرمایه گذاری ها، بدون هیچ گونه قید و شرطی انجام شده اند". 

دولت ایالات متحده آمریکا از زمان شروع بحران سیاسی در ونزوئلا، از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور حمایت کرده و از جامعه جهانی خواسته تا وی را به رسمیت بشناسند. با این حال، این درخواست تاکنون با استقبال گسترده جهانی مواجه نشده است.

نظر شما