شناسهٔ خبر: 32038645 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده؛

۶۲ جان‌باخته سیل در کشور / اقلام ضروری در "پلدختر" و "معمولان"

71070

امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان در حالی ادامه دارد که شرایط در شهرستان‌های "پلدختر" و "معمولان" حادتر است و هرچند مسوولان سازمان امداد و نجات هر گونه کمبودی در ارایه اقلام زیستی به سیل‌زدگان را رد می‌کنند، اما فرماندار پلدختر و بخشدار معمولان خواستار تامین فوری و آنی اقلام غذایی و زیستی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با کاهش حجم بارش‌ها از دو شب گذشته بویژه در مناطق سیل‌زده لرستان و همچنین باز شدن مسیرهای فرعی،  امکان امدادرسانی و اعزام بالگردها و خودروهای امدادی به پلدختر فراهم شد و امدادرسانی‌ها سرعت گرفت، هرچند که در معمولان هنوز امکان امدادرسانی زمینی وجود ندارد و تلاش‌ها برای باز کردن راه‌های فرعی ادامه دارد.

با وجود ارسال کمک‌های امدادی و اقلام زیستی به این مناطق، برخی معتقدند که امکانات وجود دارد ولی نحوه توزیع و مدیریت آن دچار مشکل است و ازطرفی هم مسوولان پلدختر و معمولان بر لزوم تامین فوری اقلام زیستی بویژه غذا تاکید دارند.  

همچنین بنابر اعلام مسوولان، شرایط در گنبدکاووس عادی شده و روند امدادرسانی‌ها و اقدام در جهت تخلیه آب از مناطق سیل‌زده استان گلستان نیز ادامه دارد.  

برقراری نظم و امنیت در پلدختر برای ارائه خدمات امدادی ضروری است

۰۴:۳۱ جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای از مردم، معتمدین محلی و نیروهای نظامی و انتظامی خواست تا با ایجاد نظم و آرامش در شهر پلدختر، به تسریع در روند امدادرسانی مطلوب کمک کنند.

وزیر کشور: وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است

۰۹:۱۴ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت شهرستان گنبد کاووس، اولین شهری  که در معرض آبگرفتگی قرار گرفت را عادی و مطلوب توصیف کرد.

سدهای خوزستان پایدارند

۰۹:۳۰ استاندار خوزستان از بازگشایی سدهای این استان و افزایش خروجی آنها به منظور ایجاد ظرفیت خالی جهت آمادگی برای بارش‌های هفته آتی و ذوب شدن برف‌ها خبر داد.

ارسال ۶۲ هزار بسته غذایی به مناطق سیل‌زده گلستان

۰۹:۴۷ معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال ۶۲ هزار و ۵۱۷ بسته غذایی شامل ۳۳ هزار و ۲۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۹ هزار و ۴۹۰ بسته غذایی یک ماهه به مناطق سیل‌زده گلستان خبر داد.

ارسال تجهیزات و امکانات شهرداری‌های کشور به لرستان و خوزستان

۱۰:۱۶ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات لازم تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده با جدیت ادامه یابد، گفت: اعزام کاروان‌های شهرداری‌های کشور به استان‌های سیل‌زده شامل تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های امدادی و عمرانی خاص مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

اعلام تلفات رسمی سیل اخیر در لرستان

۱۰:۳۸ نظیفی - مدیرکل پزشکی قانونی لرستان آمار سیل این استان را به طور رسمی اعلام کرد و گفت: از ابتدای دوره بارش سیل‌آسا در استان تاکنون ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

برقراری مستمری بازماندگان سیل اخیر، در اسرع وقت

۱۰:۳۹ سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که افراد فوت شده در سیل اخیر از بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی باشند، مستمری بازماندگان واجد شرایط آنها در اسرع وقت برقرار می‌شود.

شرایط نامساعد معمولان/ کمبود اقلام غذایی، بهداشتی و درمانی در منطقه

۱۱:۱۶ بخشدار معمولان با اشاره به وضعیت نامناسب امدادرسانی به این منطقه، از شرایط نامساعد غذایی، بهداشتی و درمانی این منطقه گلایه کرد.

تکذیب شایعه فوت تعدادی از مردم در سیل پلدختر

۱۱:۱۸ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر صحت ندارد.

تامین نظم و امنیت مناطق سیل‌زده، مهمترین اولویت پلیس

۱۱:۲۰ جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در بازدید از مناطق سیل زده پلدختر، تامین نظم و امنیت مناطق سیل زده را مهمترین اولویت پلیس اعلام کرد.

تلاش برای انتقال محصوران در سیل/ ۷۰سورتی پرواز بر فراز لرستان از شب گذشته

۱۱:۳۳ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال محصور شدگان در سیل در مناطق سیل‌زده لرستان، از آغاز پروازهای نیروهای سپاه و ارتش برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

ضرورت تامین توالت و حمام برای سیل‌زدگان/واکسیناسیون کودکان سیل‌زده علیه ۲ بیماری

۱۱:۴۶ رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری از بروز و طغیان بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده، در عین حال بر لزوم اهمیت مراقبت از سلامت سیل‌زدگان در کمپ‌ها و اردگاه‌ها و همچنین تامین توالت و حمام بهداشتی در این مناطق تاکید کرد.

وضعیت پایدار در خرم‌آباد/ اعزام تریلی‌ها و خودروهای امدادی به پل‌دختر

۱۲:۱۷ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق سیل‌زده معمولان، پل دختر و خرم آباد را تشریح کرد.

تکذیب کمبود دارو در مناطق سیل‌زده/ ادامه ارایه خدمت در بیمارستان‌ها

۱۲:۲۹ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر کمبود دارو و مشکلاتی در روند درمان سیل‌زدگان استان لرستان، گفت: دپوی دارو و ملزومات پزشکی در استان‌های درگیر سیل فراتر از نیاز استان بوده و هست و کمبود اقلام دارویی به هیچ صحت ندارد.

دستور تخلیه ۱۰ روستا در حمیدیه خوزستان

۱۲:۳۳ سرپرست فرمانداری حمیدیه از دستور تخلیه ۱۰ روستای حاشیه رودخانه کرخه خبر داد.

تشریح امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان استان لرستان

۱۲:۳۶ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور چگونگی امدادرسانی‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان را تشریح کرد.

درخواست فرماندار پلدختر برای تامین فوری اقلام زیستی سیل‌زدگان

۱۳:۱۸ فرماندار پلدختر با اشاره به کمبود اقلام غذایی و زیستی در پلدختر، خواستار تامین سریعتر این اقلام برای سیل‌زدگان شد.

استقرار واحدهای بهداری ناجا در مناطق سیل‌زده پلدختر و معلولان

۱۳:۵۲ فرماندهی انتظامی استان لرستان از استقرار واحدهای بهداری در برخی مناطق سیل زده و نیز اعزام آمبولانس‌ها و پزشکان برای امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی به هموطنان آسیب دیده خبرداد.

آمادگی وزارت بهداشت برای ارائه کمک‌های تکمیلی در مناطق سیل‌زده

۱۳:۵۶ رئیس اورژانس کشور، مدیریت وضعیت بهداشت و تأمین غذا و دارو را مهم‌ترین نیاز مناطق سیل‌زده عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت در خصوص ارائه کمک‌های تکمیلی اعلام آمادگی کرده است.

امداد رسانی به بیش از ۵۸ هزار سیل‌زده/اسکان اضطراری بیش از ۱۵هزار تن

۱۴:۰۸ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات امدادرسانی در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام را تشریح کرد.

کاهش ارتفاع آب در شهر گمیشان

۱۴:۰۸ سرپرست استانداری گلستان با اشاره به روند کاهش ارتفاع آب در شهر گمیشان، ‌ گفت: با بکارگیری از یک دستگاه کاترساکشن و یک دستگاه بارج، قدرت تخلیه آب به سمت دریا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سیلاب اصلی هنوز به خوزستان نرسیده/ تعطیلی مدارس استان تا ۱۹ فروردین

۱۴:۱۳ مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه هنوز سیلاب اصلی به خوزستان نرسیده است، گفت: لازم است مردم همچنان در آمادگی کامل قرار داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند.

در تامین اقلام زیستی سیل‌زدگان مشکلی نداریم

۱۴:۴۱ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توضیح امدادرسانی‌های انجام شده به مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: تاکنون ٩٨٠٠خانوار را پوشش داده‌ایم، آمادگی تامین اقلام مورد نیاز برای ١٧٠٠٠نفر را داریم و به لحاظ اقلام زیستی نیز مشکلی نداریم.

تامین دارو و ملزومات پزشکی در مناطق سیل‌زده شوشتر

۱۴:۴۶ رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت:خوشبختانه از نظر دارو و ملزومات در منطقه هیچ کمبودی نداریم و داروها، واکسن، تجهیزات اورژانس، ملزومات تنفسی و مانیتورینگ به روستای کاظم و محل اسکان موقت سیل زدگان منتقل شده است.

وضعیت پزشکی و درمانی مناطق‌ سیل‌زده / ارائه خدمات رایگان در "پلدختر" و "معمولان"

۱۴:۵۳ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به دنبال مشکلات مردم مناطق سیل زده پل دختر و معمولان در دسترسی به دفترچه‌های بیمه، تاکید کرد که کلیه خدمات دارویی و درمانی به سیل‌زدگان به صورت رایگان در حال انجام است.

اعلام آمار جانباختگان سیل در کشور

۱۵:۱۹ مهرداد علی بخشی - جانشین مدیریت بحران پزشکی قانونی، آخرین آمار رسمی مجموع جانباختگان سیل در کشور را اعلام کرد و گفت: به دنبال وقوع سیل تا کنون ۶۲ جسد به مراکز پزشکی قانونی کشور منتقل شده است.

وضعیت زرد در منطقه "معمولان"/نیاز ضروری سیل‌زدگان به غذا

۱۶:۰۱ نماینده ویژه استاندار در معمولان با بیان اینکه اقلام غذایی و ضروری به منطقه معمولان ارسال شده اما تنها یک سوم از نیاز منطقه را تامین کرده است، گفت: وضعیت منطقه معمولان زرد است و شرایط عادی ندارد.

اعزام بیمارستان سیار به مناطق سیل‌زده لرستان/دستور بازگشایی داروخانه‌های شهر

۱۷:۴۰ رییس سازمان اورژانس از اعزام بیمارستان سیار به مناطق سیل‌زده لرستان به منظور تسهیل دسترسی سیل‌زدگان به خدمات درمانی مورد نیاز خبر داد.  

انتهای پیام

نظر شما