شناسهٔ خبر: 31924958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی عملکرد تراکتورسازی در سال ۹۷؛ سال نکویی که از بهارش پیدا نبود + جدول

R7887/P/S6,47/CT7

تیم فوتبال تراکتورسازی در حالی سال ۹۷ را با حضور در رده سوم جدول به پایان رساند که در ابتدای سال شرایط مناسبی نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم فوتبال تراکتورسازی در حالی به استقبال نخستین دیدار خود در سال 98 می‌رود که سرمربی کنونی این تیم، بهترین عملکرد را در میان مربیان تراکتورسازی در سال 97 از خود برجای گذاشته است.

تراکتورسازی در سال 97 با هدایت 4 سرمربی در 30 دیدار از سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی شرکت کرد که ماحصل این 30 دیدار، 13 برد، 9 تساوی و 8 شکست بود.

نکته قابل توجه در این میان، بهبود عملکرد تراکتورسازی با نزدیک شدن با پایان سال بوده است. به صورتی که در ابتدای سال گذشته، ارطغرول ساغلام ترکیه‌ای با تیمی نه‌چندان قدرتمند از 7 دیدار تنها 5 امتیاز کسب کرد اما در ادامه جان توشاک و محمد تقوی به ترتیب از 7 و 9 بازی، 9 و 17 امتیاز کسب کردند.

در نهایت پس از تغییراتی که در نیم‌فصل لیگ هجدهم صورت گرفت، جرج لیکنز هدایت این تیم را عهده‌دار شد و از 7 بازی 17 امتیاز کسب کرد تا تراکتورسازی سالی که بهارش چندان هم نکو نبود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

تراکتورسازی در دوران ساغلام در بهترین حالت برای چند هفته متوالی در رده دهم جدول قرار گرفت. بهترین جایگاه تراکتورسازی در دوران هدایت جان توشاک نیز مربوط به آخرین دیداری است که این مربی ولزی هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت و با پیروزی در مصاف با ماشین‌سازی به رده هفتم جدول رسید.

پس از توشاک، محمد تقوی نتایج بهتری با تراکتورسازی گرفت و این تیم را برای چند هفته متوالی در رده چهارم جدول نگه داشت. اما باز هم لیکنز توانست در این بخش عملکرد بهتری نسبت به 3 سرمربی دیگر تراکتورسازی داشته باشد. سرمربی بلژیکی سرخپوشان با پیروزی در مصاف با ماشین‌سازی توانست حضور در رده سوم جدول را تجربه کند. این رتبه، بهترین جایگاه تراکتورسازی در سال 97 محسوب می‌شود.

بهترین آمار تهاجمی تراکتور 97 در اختیار تقوی؛ خط دفاعی قدرتمند تراکتورِ لیکنز

تراکتورسازی در 30 دیداری که در سال 97 برگزار کرد، 40 بار دروازه حریفان را باز کرد. در این میان سرخپوشان تبریزی در زمان هدایت محمد تقوی بیشترین گل زده را داشته‌اند و با 17 گل زده در 9 بازی، میانگین 1.88 گل برای هر بازی را به ثبت رساندند. بازیکنان تراکتورسازی در 7 دیداری که با هدایت جرج لیکنز به میدان رفته‌اند نیز 10 بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند تا میانگین 1.42 گل زده برای هر بازی نیز برای شاگردان لیکنز در 7 بازی به ثبت برسد.

ضمن اینکه تراکتورسازی پس از حضور جرج لیکنز، عملکرد قابل توجهی در فاز دفاعی داشته است. این تیم با دریافت تنها یک گل در 7 دیدار، میانگین 0.14 گل خورده در هر بازی را برای خود به ثبت رسانده که کمترین گل خورده در سال 97 برای این تیم است. پس از تراکتورِ لیکنز، این تیم با هدایت محمد تقوی نیز میانگین 0.77 گل خورده برای هر بازی را ثبت کرده است. سرخپوشان تبریزی در 30 دیداری که در سال 97 برگزار کرده‌اند، 40 گل زده و 29 گل دریافت کرده‌اند.

بدین ترتیب می‌توان گفت جرج لیکنز به غیر از فاز تهاجمی، بهترین عملکرد را در میان سرمربیان تراکتورسازی در سال 97 به خود اختصاص داده است. بهترین خط هجومی تراکتورسازی نیز مربوط به زمان حضور محمد تقوی در این تیم است.

نکته قابل ذکر در این میان، محاسبه نشدن آمار دیدارهایی است که تراکتورسازی پیش از سال 97 با هدایت ارطغرول ساغلام به میدان رفته بود.

گزارش از حامد زاهدی

انتهای پیام/

نظر شما