شناسهٔ خبر: 31923508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهم ترين اخبار درباره

آخرین وضع استان‌های در معرض سیل و آبگرفتگی

نگاهی به مهم ترین رویداد‌ها در ۱۲ ساعت گذشته در مناطق سیل زده

صاحب‌خبر -

خبر درحال بروز رساني است ......

مهم ترين توصيه ها در شرايط مواجهه با سيل و آبگرفتگی 

۱ /حفظ آرامش در مواجهه با خطرات احتمالی و توجه به هشدارهای مسئولین محلی. عدم استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی, رودخانه ها و مناطق کوهستانی بخصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها

۲/ عدم تردد از مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد(موکدا عدم تردد از روی پلها تا زمان فروکش کردن سیل). عدم تردد در زمان بارندگی شدید از مسیر های کوهستانی که امکان ریزش سنگ و یا بهمن وجود دارد

۳/ در جاده های کوهستانی برفگیر از زدن بوق، بخصوص بوق های ممتد خودداری گردد(هشدار سقوط بهمن).

 »»    مردم روستاها و ییلاقات تفت منازل خود را ترک کنند
محامدی فرماندار تفت از مردم روستاها و ییلاقات این شهرستان خواست به علت ادامه بارش ها و خارج شدن سیلاب ها از ظرفیت خود در خانه نمانند و منازل خود را ترک کنند.
 همچنین  سرپرست پليس راه استان گفته به دنبال جاري شدن سيل در مناطقي از استان يزد  مسيرهاي دهبالا-طزرجان تا اطلاع ثانوي مسدود است.

 »»   برف و کولاک در دلفان / قطع راه ارتباطی 250 روستا

بارش سنگین برف  علاوه بر کاهش شدید دما و سپید پوش کردن دلفان در استان لرستان مسافران نوروزی را در این شهرستان  غافلگیر کرد.
 بارش در شهر  نورآباد 40  و در ارتفاعات بیش از 70 سانتی متر  گزارش شده است .
به گفته لطیفی  رییس راهداری دلفان ، تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست .
به گفته عباس اکبری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان امدادگران  در گردنه های گاماسیاب، گشور، سرکشتی و دو راهی زالی 300 خودرو را رهاسازی کردند.

 »»    اقدامات شهرداري بجنورد براي مواجهه با بحران سيل 

بنا بر اعلام روح الله براتیان شهردار بجنورد؛ شهرداری به جهت اهمیت موضوع و جلوگیری از بحران آب گرفتگی در شهر، در حال لایروبی و افزایش دبی آب خندق‌های غرب، شمال غرب و شمال شهر می‌باشد که بطور ویژه در دستور کار قرار گرفته، تمام جوی‌ها و انهار پاکسازی شده، مرخصی کلیه پرسنل تا پایان هفته لغو شده، ستاد بحران شهرداری از روز گذشته بطور ۲۴ ساعته تشکیل شده و سازمان آتش نشانی شهرداری با تمام امکانات و حوزه خدمات شهری آماده باش کامل با تمام امکانات هستند.

 »»    اقدامات پیشگیرانه شهرداری اراک 

لایروبی رودخانه اراک با هدف تسهیل در انتقال آب‌های ناشی از بارش در مسیر رودخانه و ممانعت از جاری شدن آب در خیابان‌ها و پیشگری از خسارت‌های احتمالی از سوی شهرداری اراک اجرا شد.

 »»    اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره وضعیت سد‌های استان مرکزی صحت ندارد 

استاندار مرکزی در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان:
اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن سازه‌های آبی و سد‌های استان صحت ندارد و با وجود شدت بارندگی‌های شبانه روز اخیر مشکلی در این استان رخ نداده است.
ظرفیت سد کمال صالح شازند ۱۱۰ میلیون متر مکعب است که بعد از چند سال اکنون پر شده و سرریز کرده است و آب اضافه از دریچه‌های آن به مناطق مشخص هدایت می‌شود.
سد الغدیر ساوه نیز ۲۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که اکنون ۱۰۰ میلیون متر مکعب آن آبگیری شده و امید است با بارندگی‌های اخیر حجم بیشتری آب برای مصارف تابستانی منطقه در آن ذخیره شود.
شماری سد خاکی با قدمت حدود ۳۰ سال و مربوط به دهه ۶۰ در این استان وجود دارد که حجم نگهداری آب آن‌ها پایین و حداکثر تا ۵۰۰ هزار متر مکعب است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای آن‌ها اعمال شده است.

 »»    رانش زمین جاده روستای کپرگه بروجرد را مسدود کرد 

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مرکز لرستان ، معاون عمرانی فرماندار بروجرد: بر اثر شدت بارش‌ها و رانش زمین جاده روستای کپرگه بروجرد مسدود شد. مسیر روستای شیروان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 »»    امیری سرگروه اسکان مسافر هلال احمر استان زنجان 

اسکان مسافران در جاده طارم. مسیر زنجان گیلان

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3322618"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2386506/3322618?width=350&height=250"></script></div>

 »»   مهم / تشدید بارش‌ها در استان مرکزی از صبح روز سه شنبه 

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مرکز اراک ، بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره شدت بارش‌ها از صبح روز سه شنبه دوباره تشدید خواهد شد و تا اوایل شب تداوم خواهد داشت.
شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی استان خواهد بود و طی این مدت همچنان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است.
همچنین احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات وجود دارد که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان شود.
 لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم در همه بخش‌ها جهت آمادگی در نظر گرفته شود و از سفر‌های غیر ضروری اجتناب شود.

 »»     سيل مازندران ۱۳۳۹ میلیارد تومان خسارت زد 

معاون عمرانی استاندار مازندران:
سیل اخیر در مازندران ۱۳۳۹ میلیارد تومان خسارت زد که بیشتر آن در بخش کشاورزی، دام و طیور بود.
۳۰ میلیارد تومان به بخش صنعت
۲۷۶ میلیارد به بخش مسکونی و معیشتی
۴۷۹ میلیارد تومان به بخش زیربنایی
۵۵۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، دام و طیور

 »»    بخشدار آسارا: سد کرج آماده آب‌های ورودی است. 
کمالی : با توجه به پیش بینی بارش‌ها حجم مشخصی از آب سد تخلیه شده و آمادگی برای ورود روان آب‌های ورودی وجود دارد.
وی اضافه کرد: میزان بارش‌ها از دیروز تا ساعت ۱۴ امروز ١٩/٨ دهم میلیمتر بود و با توجه به بارش‌ها و ذوب شدن برف ارتفاعات و سیلاب‌های بهاره دبی خروجی سد افزایش داشته تا حجم مخزن جهت آبگیری در فصل بهار مشکلی وجود نداشته باشد.
بخشدارآسارا به اقدامات انجام شده در مورد یارش‌ها اشاره کرد و گفت:همه دهیاران بخش شهردار، عوامل شهردارری ودستگاه‌های خدمات رسان در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: دهیاران به صورت مستمر در حال گشت دنی و به مسافران که در حاشیه وودخانه هستند تذکرات لازم را خواهند داد.
چندین مرکز آموزشی واقع در محله نسا آسارا سردیارت و سالن ورزشی شهید جوانمردی شهید کریم سیرایی و سابن ادران جهت اسکان موقت برای ماسفران پیش بینی شده است.

 »»   ورود موج اولیه سیلاب به سد‌های خوزستان  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با

اعلام این خبر گفت: موج اولیه هم اکنون وارد سد‌های کرخه، دز و کارون شده و مخازن آن‌ها را به حالت سیلابی درآورده است.

داریوش بهارلویی افزود: در حال حاضر خروجی از سد‌های خوزستان منطبق با تاب آوری و دبی ایمن عبوری رودخانه‌ها تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۴ ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون نیز می‌شود ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی طی بارش‌های اخیر حجم ورودی به سد‌های استان در همه حوضه‌های آبریز افزایش چشمگیری یافته و به شرایط سیلابی می‌رسد، بر همین اساس اعلام آماده باش و اطلاع رسانی صورت گرفته و تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است که شهروندان و مسافران نوروزی به طور جدی از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مسیل‌ها و مکان‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد، خودداری کنند، گفت: احتمال افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا بیش از ۲ هزار مترمکعب برثانیه وجود دارد که پیش بینی می‌شود پارک‌ها و جاده‌های ساحلی دچار آبگرفتگی شود.

 »»    امادگی مسئولین ستاد بحران در خراسان شمالی برای مواجهه با سیل احتمالی

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3322647"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2386506/3322647?width=350&height=250"></script></div>

 »»    بارش‌های سیل آسا از روز سه شنبه در چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به تداوم بارش‌ها گفت:با فعالیت سامانه بارش زا که از دیشب استان چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار داده است، تا ساعت ۲۴ امروز، بارش ۱۷۳ میلیمتر باران در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید.
شاهرخ پارسا افزود:هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می‌رود بارش‌های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش‌ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روز سه شنبه پیش بینی می‌شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی‌های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می‌شود.

 »»    دستور تخلیه گمیشان در استان گلستان صادر شد 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ستادبحران استان گلستان، از مردم شهر‌های سیمین شهر و گمیش تپه خواست برای جلوگیری از خطرات احتمالی ساکنان، شهر را تخلیه کنند یا در صورت داشتن خانه دو طبقه به طبقه بالا بروند.

ستاد بحران استان به ساکنان این سیمین شهر و گمیشتپه هشدار داد به سبب بارش مداوم باران و سرازیر شدن آب گرگانرود احتمال وقوع سیل در گمیشان زیاد است.

اين ستاد همچنين از شهروندان این دو شهر خواست درصورت داشتن فامیل در سایر مناطق، به دیگر شهر‌ها بروند.

 »»    تردد اتوبوس‌های راهیان‌نور درخوزستان ممنوع شد  

رئیس پلیس‌راه خوزستان: تردد اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور تا ٤٨ ساعت آینده در استان خوزستان ممنوع است و ادامه محدودیت‌ها به شرایط جوی و وضعیت سیلاب در خوزستان بستگی دارد.

 »»   هشدار‌های پلیس راه برای تردد در محور چهارمحال و بختیاری - یاسوج - خوزستان  

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری، رییس پلیس راه استان گفت: در پی بارش شدید باران تردد در محور لردگان در این استان به یاسوج سنگین است.
سرهنگ نوربخش افزود: این محور به دلیل ارتباط جنوب به مرکز کشور در پی سیل اخیر در شیراز و برخی استان‌های کشور سنگین است.
به گفته وی، تردد در محور شهرکرد - بروجن و لردگان و محور شهرکرد به سورشجان هم نیمه سنگین است و گردنه‌های ارتباطی "شاه منصوری" و "چری" در مسیر ارتباطی شهرستان کوهرنگ به مسجد سلیمان در استان خوزستان همچنان تا اطلاع بعدی مسدود است.
سرهنگ نوربخش با تاکید بر اینکه هم اکنون سامانه بارشی تمام محور‌های مواصلاتی استان را زیرپوشش قرار داده از مسافران خواست از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در جاده‌های استان با شماره تلفن ۱۱۰ و ۱۴۱ تماس بگیرند.
وی همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و مواد غذایی لازم تاکید کرد.

 »»    سفر وزير اطلاعات به شيراز 

وزیر اطلاعات که به نمایندگی از رئیس جمهور برای بررسی وضعیت سیل شیراز به استان سفر کرده گفت: بازدید در صحنه داشتیم که نشان از حضور به موقع مدیران استان بود و خودرو‌ها به پارکینگ انتظامی انتقال داده شده و مراقبت از اموال مردم می‌شود.
حجت الاسلام علوی افزود تمامی دستگاه‌ها وارد عمل شدند و حتی مردم شیراز مسافرین را به منازل راهنمایی کردند.
وی گفت: با بیمه هماهنگ شده برای پرداخت بیمه خودروها، هرچند تلخی این حادثه فراوان است، اما همدردی مسئولین با بازماندگان و مصدومان بسیار مطلوب است.

آخرین وضع استان‌های در معرض سیل و آبگرفتگی آخرین وضع استان‌های در معرض سیل و آبگرفتگی آخرین وضع استان‌های در معرض سیل و آبگرفتگی
                              

 »»   هشدار سازمان هواشناسی در استان جهارمحال و بختیاری درباره شرایط جوی در این استان  

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به ناپایداری‌های جوی فعال در استان گفت: امروز و فردا رگبار‌های سیل آسا و رعدو برق، بارش شدید تگرگ، وزش باد شدید و موقتی (بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) در تمامی مناطق به ویژه کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار پیش بینی می‌شود.
شاهرخ پارسا افزود: با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر انتظار می‌رود.
وی همچنین گفت:با توجه به بارش باران و ذوب برف‌های موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، رانش زمین و ریزش کوه پیش بینی می‌شود.
پارسا با اشاره به افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی به رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی و برفگیر استان را دارند توصیه کرد: تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند و گردشگران و مسافران نوروزی، در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب مستقر شوند.
وی از شیلات داران خواست جهت تنظیم آب استخر‌های پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند و عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

 »»   تخمین خسارت‌های اولیه بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری  

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزچهارمحال وبختیاری، استاندار در نشست شورای بحران در شهرستان کوهرنگ گفت: هم اکنون هفت پل و جاده اصلی و ده‌ها پل فرعی در روستا‌های استان زیرآب رفته است و راه ارتباطی ۱۰۰ روستا هم با اختلال تردد مواجه است.
اقبال عباسی با اشاره به سخت بودن ارتباط راه‌های گردنه چری و شاه منصوری گفت: بسیاری از مزارع شیلات مجاور رودخانه هم تخریب شده است.
وی با اشاره به رانش یک روستا و در معرض تهدید بودن بیست روستای مجاور رودخانه‌ها هم گفت: ساکنان بسیاری از روستا‌ها جابجا شده اند و در مساجد، مدارس و مکان‌های امن اسکان یافته اند.
عباسی با تاکید بر اینکه تاکنون بارش‌ها و سیل در استان هیچ خسارت جانی نداشته است، گفت: برآورداولیه کارشناسان بیانگر خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی بارش به زیرساخت‌ها و تاسیسات آب، گاز، جاده، برق، منازل و... است.
وی گفت: هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسان هم اکنون در حال اسکان و تغذیه اهالی روستا‌های جابجا شده و سیل زده هستند

 »»   پیش بینی موج دوم بارش‌ها در لرستان از  صبح روز سه شنبه 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای لرستان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی، امشب بطور موقت ازمیزان ناپایداری‌ها دراستان کاسته می‌شود، اما از ساعات اولیه صبح فردا تا بعدازظهر بر میزان و شدت بارش به ویژه رومشکان، پلدختر، خرم آباد، دورود، سپیددشت، شول آباد، الیگودرز و کوهدشت افزوده می‌شود که در مناطق ذکر شده بارش موج دوم بیش از ۶۰ میلیمتر است؛ لذا احتمال وقوع سیل وجود دارد و همراه با این شرایط وزش باد قابل ملاحظه تا شدید؛ صاعقه، ریزش تگرگ در مناطق سردسیر و کوهستانی استان (شمال و شرق) و در رتفاعات مناطق معتدل بارش برف پیش بینی می‌شود که سبب ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها خواهد شد.
متوسط بارش موج دوم در سطح استان بیش از ۵۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود توصیه شده برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم پیش بینی شود.

 »»   آمادگی گیلان برای مقابله با مشکلات احتمالی 

استاندار گیلان: گیلان برای مقابله با مشکلات احتمالی بارندگی‌ها آماده است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ، استاندار ساعتی قبل در بازدید از  انبار جمعیت هلال احمر گیلان گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان با همه امکانات برای مقابله با مشکلات احتمالی بارندگی‌ها آماده است.
آقای سالاری با اشاره به پیش بینی‌ها و هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران افزود: بارندگی‌های اخیر در استان خسارتی نداشت
وی درادامه به مشکلات ناشی از وقوع سیلاب در دیگر نقاط کشور به ویژه استان‌های گلستان ومازندران گفت:: روند ارسال کمک به سیل زدگان ادامه دارد و فردا ۲۰ خودروی باری از کمک‌ها ارسال خواهد شد.
استاندار کیلان در پایان اعلام کرد: تاکنون مقادیر زیادی از کمک‌ها به ویژه مواد غذایی، قایق وهلی کوپتر به مناطق سیل زده شمال ارسال شده است.

 »»   تکذیب شایعه پل‌های تاریخی خرم آباد بر اثر سیل 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:
در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخریب پل‌های "شکسته و پل صفوی" خرم آباد به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه خرم رود، کارشناسان میراث فرهنگی لرستان تصریح کردند، با وجود بارش شدید باران و سیلاب شدید در شهر خرم آباد، هیچ گونه خسارتی به پایه و ستون‌های پل‌های تاریخی صفوی (بزرگ) و شکسته وارد نشده است.
سید امین قاسمی گفته: یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان بر اثر سیل امروز خسارت دیده است.

 »»   آماده باش ۸۳ تیم امدادی خراسان جنوبی برای مقابله با سیلاب احتمالی  

۸۳ تیم امدادی، عملیاتی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی خراسان جنوبی در حالت آماده باش کامل برای مقابله با سیلاب احتمالی اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری در نشست اضطراری مدیریت بحران که ساعتی پیش در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: اولویت تیم‌های امدادی با شهرستان‌های غربی و شمالی استان همچون طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان نیز با بیان اینکه اخطاریه‌های لازم برای دستگاه‌های مربوطه فرستاده شده است گفت: شدت بارش‌ها در شهرستان‌های غربی وشمالی بیشتر خواهد بود و این سامانه بارشی که وارد استان شده است تا پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.
خندان رو افزود: بارش‌های بهاری، چون بصورت رگباری و در زمان کمتری نازل میشوند احتمال رواناب وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی نیز با تأکید بر آمادگی همه جانبه دستگاه‌های امدادی برای زمان سیل و بحران گفت: مدیران باید بصورت ۲۴ ساعته پاسخگو و در آماده باش کامل باشند.
معتمدیان همچنین از اطلاع رسانی صدا و سیمای استان در خصوص آموزش‌ها وهشدار‌های لازم در لحظه بحران و قبل از آن تشکر کرد و گفت: تمامی اخطار‌ها از تلویزیون و رادیو به گوش مردم میرسد و دستگاه‌های خدمات رسان باید همکاری لازم را با صداوسیما داشته باشند.
وی همچنین افزود: خوشبختانه همه دستگاه‌های امدادی تا روز پنجشنبه در آماده باش کامل هستند وجای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: باید سد‌ها و سیل بند‌ها به صورت منظم بازدید و آسیب‌های احتمالی برطرف شود تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.
مدیرعامل اب منطقه‌ای استان نیز گفت: حدود ۴۰۰ هزارمتر مکعب از مخزن سد نهرین طبس برای وقوع سیل‌های احتمالی تخلیه شده و از رودخانه‌های استان بازدید شده است.
امامی افزود: درحال حاضر وضعیت آبنما‌ها در جاده‌ها مطلوب است.
مدیر کل صداوسیمای استان نیز با بیان اینکه صدا و سیما هشدار‌های لازم را از دو روز گذشته به مردم استان داده است، از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تا در زمان وقوع بحران پاسخگوی رسانه باشند.

 »»   کمک رساني بنياد برکت به مناطق سيل زده 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3322545"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2386506/3322545?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما