شناسهٔ خبر: 31919155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خوزستان بیان کرد:

هیچ یک از سدهای خوزستان سرریز نشده است/ مردم به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه نکنند

غلامرضا شریعتی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در خوزستان گفت: هیچ سدی در استان سرریز نشده و در خطر نیست و همه سدهای این حوضه استحکام لازم را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز دوشنبه پنجم فرودین ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: وضعیت بارش ها و سیلاب کاملا مدیریت شده است و مردم نباید به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه کنند.

او گفت: ظرفیت خالی در سدها ایجاد شده به گونه ای که در حوضه کارون بیش از دو میلیارد و 100، حوضه دز و کرخه 700 و مارون بیش از 200 میلیمتر مکعب ظرفیت خالی ایجاد شده است.

شریعتی افزود: تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان فراهم شده و اوضاع تحت کنترل است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص کنترل شرایط، نشست های متعددی تحت نظر ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران از حوزه کاری شان ممنوع الخروج شده اند و در استان حضور دارند.

نماینده عالی دولت در خوزستان توضیح داد: مدیریت انعطاف پذیری بر حوضه های آبریز حاکم شده و با مانیتورینگ های مداوم و ساعت به ساعت تصمیمات مدیریتی را برای خروجی های سدها اعمال می کنیم.

شریعتی بیان کرد: در حوضه کرخه فیوز پلاک(سوپاپ اطمینان برای خروج سیلاب و جلوگیری از خسارت) را فعال کردیم تا امکان خروجی از سد کرخه را بدون آسیب زدن به روستاها و شهرها بالا ببرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حوضه آبریز دز و کارون نیز با مانیتورینگ، مدیریت انعطاف پذیر و سیالی ایجاد شده و در حوضه مارون نیز آمادگی لازم فراهم شده است.

او افزود: همه مدارس و سالن های ورزشی دراستان برای استفاده مسافران باز شده تا در زمان بارندگی در معرض خطر نباشند.

شریعتی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وزش باد شدید با اداره کل بنادر هماهنگی صورت گرفته و تمام دستگاه های ذیربط مدیریت لازم را انجام می دهند.

استاندار خوزستان توضیح داد: مدیران دستگاه های اجرایی و مدیر کل مدیریت بحران در حال بازدید مناطق پایین دست هستند و با انجام اقدامات لازم خطرات احتمالی را کنترل و مدیریت می کنند تا این وضعیت را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم و باران رحمت الهی تنها باعث نشاط مردم شود.

شریعتی در پایان گفت: معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور نیز طی تماس هایی دستورات لازم را صادر کردند که بر طبق آنها مدیریت لازم انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما