شناسهٔ خبر: 31916515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سدهای خوزستان؛ نه سرریز شده‌اند و نه در خطراند

همشهری آنلاین: استاندار خوزستان با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان گفت: هیچ سدی در استان سرریز نشده و در خطر نیست و همه سدهای استحکام لازم را دارند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها و سیلاب به طور کامل مدیریت شده است لذا از مردم می خواهیم به شایعات توجه نکنند.

وی افزود: ظرفیت خالی در سدها ایجاد شده به گونه ای که در حوضه کارون بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰، حوضه دز و کرخه ۷۰۰ و مارون بیش از ۲۰۰ میلیمتر مکعب ظرفیت خالی ایجاد شده است.
شریعتی ادامه داد: تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان فراهم شده و اوضاع تحت کنترل است.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص کنترل شرایط، نشست‌های متعددی تحت نظر ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران از حوزه کاری خود ممنوع الخروج شده‌اند و در استان حضور دارند.
وی افزود: مدیریت انعطاف پذیری بر حوضه‌های آبریز حاکم شده و با مانیتورینگ‌های مداوم و ساعت به ساعت تصمیمات مدیریتی را برای خروجی‌های سدها اعمال می‌کنیم.

شریعتی بیان کرد: در حوضه کرخه فیوز پلاک (سوپاپ اطمینان برای خروج سیلاب و جلوگیری از خسارت) فعال کردیم تا امکان خروجی از سد کرخه را بدون آسیب زدن به روستاها و شهرها بالا ببرد. استاندار خوزستان اظهار داشت: در حوضه آبریز دز و کارون نیز با مانیتورینگ، مدیریت انعطاف پذیر و سیالی ایجاد شده و در حوضه مارون نیز آمادگی لازم فراهم شده است. وی ادامه داد: همه مدارس و سالن های ورزشی دراستان برای استفاده مسافران باز شده تا در زمان بارندگی در معرض خطر نباشند.

شریعتی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وزش باد شدید با اداره کل بنادر هماهنگی صورت گرفته و تمام دستگاه‌های ذیربط مدیریت لازم را انجام می‌دهند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیر کل مدیریت بحران در حال بازدید مناطق پایین دست هستند و با انجام اقدامات لازم خطرات احتمالی را کنترل و مدیریت می‌کنند تا این وضعیت را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم و باران رحمت الهی تنها باعث نشاط مردم شود.

وی گفت: معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور نیز طی تماس‌هایی دستورات لازم را صادر کردند که بر طبق آنها مدیریت لازم انجام می‌شود.

بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از امروز، یکشنبه ۵ فروردین، فعال و تا چهارشنبه بر استان حاکم است و فعالیت سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما