شناسهٔ خبر: 31913579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوي وزارت خارجه؛

واکنش به اظهارات بي خردانه وزير خارجه امريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- قاسمي: سخنان تحريک آميز، مداخله جويانه و خارج از عرف پمپئو در بيروت بار ديگر ماهيت قيم مابانه آمريکا را نشان داد.
به گزارش آريا، قاسمي افزود: اين گونه موضع گيري ها و اظهار نظرها از يکسو ناشي از شکست طرحها و سياستهاي مخرب و زياده خواهانه آمريکا در منطقه و از سوي ديگر نشانگر ناخرسندي و عصبانيت بيش از حد حاکمان بي منطق اين کشور از وحدت و انسجام مردمي در لبنان و برقراري آرامش و ثبات در اين کشور خصوصا پس از تشکيل دولت است.
وي افزود: وزير امور خارجه آمريکا چگونه به خود حق مي دهد در حاليکه در لبنان به سر مي برد، عليه يک بخش مهم سياسي و قانوني اين کشور، که از حمايت مردمي بخش قابل توجهي از ملت لبنان برخوردار است و سهم عمده اي از ارکان دولت و پارلمان اين کشور را تشکيل مي دهد، اين گونه گستاخانه و بي خردانه سخن براند و ادعاها و اتهامات واهي، بي اساس، تکراري و بيهوده خود را مطرح نمايد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به سياست ديرينه و مستمر آمريکا در ارعاب دولت هاي منطقه گفت: دولت آمريکا که از تحقق اهداف شوم خود در منطقه حساس خاورميانه ناکام مانده است به حربه رنگ باخته، رسوا و تاريخ مصرف گذشته ارعاب و تهديد ديگران جهت تحميل رفتار و سياست هاي سلطه جويانه پناه آورده و براي اين هدف، ضمن فتنه انگيزي در مناسبات کشورها، به اتهام زني بي اساس عليه ديگران مبادرت مي ورزد.
تصميم هيات حاکمه آمريکا براي انتقال سفارت خود به قدس شريف و به رسميت شناختن حاکميت رژيم جعلي صهيونيستي بر بلنديهاي جولان که نقض آشکار قوانين و اصول و موازين شناخته شده بين المللي است، و در موازات اين تصميمات، اعزام رئيس ديپلماسي اين کشور به منطقه، نشان مي دهد دولت آمريکا با مشارکت و همراهي تعداد معدودي از کشورهاي منطقه، درصدد اجراي توطئه هاي جديد ‌و حمايت هر چه بيشتر از اشغالگران قدس و ناديده انگاشتن حقوق پايمال شده مردم فلسطين در قالب طرح موسوم به «معامله قرن» است.
قاسمي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران در راستاي ضرورت حفظ ثبات و آرامش منطقه، ضمن تاکيد بر تقويت همگرايي و همکاري بين کشورهاي منطقه جهت مبارزه با توسعه طلبي و تجاوزات رژيم صهيونيستي و مبارزه با گروه هاي تروريستي، ضمن احترام به دولت و ملت لبنان و اراده مستقل اين کشور، خاطر نشان مي سازد از همه ظرفيتهاي خود براي تقويت وحدت و انسجام داخلي لبنان و همچنين تقويت مناسبات دو جانبه با اين کشور در زمينه هاي مورد علاقه مردم ايران و لبنان، استفاده خواهد کرد.
ما عصبانيت آمريکا از عملکرد و نقش غرور آفرين نيروهاي مقاومت، حزب الله و مردم فهيم منطقه و همه کساني را که طرحها و نقشه هاي شوم و استعماري جديد آمريکا در منطقه را به بن بست و شکست کشانده اند کاملا درک مي کنيم.

نظر شما