شناسهٔ خبر: 31911394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید بیش از 17 هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد

بیش از 17 هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان مهاباد دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: از ابتدای طرح نوروزی (28 اسفند 97) تا پایان سوم فرودین ماه جاری 17 هزار و 536 نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

غلامرضا عبده افزود: از این تعداد یکهزار و 536 نفر از جاذبه های تاریخی،فرهنگی، پنج هزار و دو نفر از جاذبه های تاریخی و 11 هزار نفر نیز از جاذبه های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه های این شهرستان دیدن کرده اند.

عبده گفت: بیشترین تعداد بازدیدها به ترتیب از بازارچه ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین المللی کانی برازان بوده است.

وی، با اشاره به افزایش 49 درصدی تعداد مسافران و گردشگران این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در این مدت چهار هزار و 790 نفر در مدارس و خانه معلم، هتل ها و مهمان پذیرها اقامت کرده اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد با بیان اینکه فعالیت دستگاههای خدمات رسان برای استقبال و پذیرش مسافران مطلوب است، اضافه کرد: در نوروز امسال تلاش شده است تا با ایجاد نوروزگاه و اجرای برنامه ها و جشن های روزانه فضای شاد و مفرحی برای گردشگران ایجاد و زیبایی ها، نقاط قوت و فرهنگ این شهرستان بیش از پیش به معرض نمایش مسافران گذاشته شود.

شهرستان مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین المللی کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

نظر شما