شناسهٔ خبر: 31907694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 17 هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد دیدن کردند

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: از ابتدای طرح نوروزی (28 اسفند) تا روز گذشته 17 هزار و 536 نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا عبده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 536 نفر از این تعداد از جاذبه های تاریخی - فرهنگی، پنج هزار و 2 نفر از جاذبه های تاریخی و 11 هزار نفر نیز از جاذبه های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه های این شهرستان بازدید کرده اند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از بازارچه ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کرده اند.
وی با اشاره به افزایش 49 درصدی تعداد بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد: در این مدت چهار هزار و 790 نفر نیز در این شهرستان شامل مدارس و خانه معلم، هتل ها و مهمان پذیرها اقامت کرده اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه فضای تلاش و حضور دستگاه های خدمات رسان جهت استقبال و پذیرش مسافران مطلوب است، اضافه کرد: در نوروز امسال تلاش شده تا با ایجاد نوروزگاه و اجرای برنامه ها و جشن های روزانه فضای شاد و مفرحی برای گردشگران ایجاد شود و زیبایی ها، نقاط قوت و فرهنگ این شهرستان را بیش از پیش به معرض نمایش بگذاریم.
عبده بیان کرد: سامانه 09629 به صورت شبانه روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهادات مسافران و گردشگران است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان های کشور را دارد و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه های گردشگری آن است.
مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
9903/6185/2093

نظر شما