شناسهٔ خبر: 31891496 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ووشو | لینک خبر

گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ ووشو اژد‌هاي زرد را بلعيد

ووشوي ايران در سال 97 با پشت سر گذاشتن چين (معروف به اژد‌هاي زرد)، مدعي هميشگي اين رشته، تاريخي‌ترين نتايج خود را کسب کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ ووشو يکي از بهترين و موفق‌ترين دوره‌هاي خود را در سال 97  تجربه کرد، با قهرماني در رقابت‌هاي جهاني رده‌هاي پايه و جام جهاني، تاريخي‌ترين نتايج ووشو بدست آمد، ووشو رکورد‌هاي خوبي نيز در هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا رقم زد.

**اولين قهرمان غيرچيني جهان
هفتمين دوره رقابت‌هاي ووشو جوانان جهان تيرماه در برزيل برگزار شد و تيم جوانان ايران در مجموع ساندا (مبارزه) و تالو (اجراي فرم) با کسب يازده مدال طلا، هشت نقره و هفت برنز چيني را کنار زد و براي نخستين بار قهرمان جهان شد تا اولين تيم غيرچيني قهرمان لقب بگيرد، تيم ايران در بخش ساندا نيز قهرمان شده بود، پس از اين نتايج مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو اعلام کرد: قهرماني ايران در برزيل شگفتي مسابقات بود و به ووشوکاران پاداش يورويي پرداخت کرديم.
وي افزود: رشته‌هاي رزمي در ايران با بخش مبارزه شناخته مي‌شوند و به همين علت تالو عقب‌تر از ساندا مانده است، اما مدال‌هاي تالو در برزيل به قهرماني ايران در برزيل کمک کرد. با اين حال با کمک فدراسيون ژيمناستيک کار استعداديابي و پايه‌اي در بخش تالو انجام مي‌شود.

**رکوردشکني در جاکارتا
براي بازي‌هاي آسيايي جاکارتا تيم ملي اندونزي درخواست اردوي مشترک با ايران را داد که با موافقت فدراسيون ووشو، تيم‌هاي ملي مردان و بانوان اندونزي علاوه بر برپايي اردوي مشترک تدارکاتي چند ديدار دوستانه نيز در خانه ووشو برگزار کرد.
براي بازي‌هاي آسيايي جاکارتا فدراسيون به اين نتيجه رسيد با اعزام يک کاروان کيفي نماينده‌اي در بخش تالوي مردان نداشته باشد، اما در بخش بانوان زهرا کياني توانست براي اولين بار در اين بخش و تالوي ايران به مدال نقره بازي‌هاي آسيايي دست يابد.
در بخش ساندا هم ووشوي ايران صاحب 2 نشان ارزشمند طلا و سه نقره شد و محسن محمدسيفي نيز سومين طلاي خود در اين بازي‌ها را ضرب کرد تا در ووشو ماندگار شود.
وي همراه با احسان حدادي که چهار مدال طلا از اين بازي‌ها دارد، پرافتخارترين ورزشکاران ايران بشمار مي‌روند؛ با اين نتايج ووشو در بين بهترين تيم‌هاي اعزامي کاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي  جاکارتا لقب گرفت.

**اولين قهرماني در جام جهاني
نهمين دوره جام جهاني ساندا که به ميزباني چين برگزار شد، در اين رقابت‌ها مدال اوران رقابت‌هاي جهاني 2017 روسيه اجازه شرکت داشتند که با توجه به قهرماني مريم هاشمي و خداحافظي وي از اين پيکارها، با رايزني فدراسيون ووشو فريناز نذيري جايگزين هاشمي شد.
ووشوکاران ايران در مجموع مردان و بانوان با کسب هفت مدال طلا و يک نقره قهرمان شدند و اجازه ايستادن چيني‌ها را روي سکوي قهرماني ندادند، در حاليکه در­ همه­ هشت دوره قبلي اين مسابقات سانداکاران چين عنوان قهرماني را کسب کرده بودند.

**خداحافظي قهرمان
حميدرضا قلي پور قهرمان سنگين وزن ووشو ايران و جهان پس از انجام عمل جراحي و گذراندن دوران نقاهت، در رقابت‌هاي جام جهاني و ليگ برتر شرکت کرد، وي که در تيم دانشگاه آزاد عضويت داشت، اواخر نيم فصل دوم ليگ برتر از دنياي قهرماني خداحافظي کرد، قلي پور تصميم گرفته است از اين پس در رينگ حرفه‌اي و در مبارزات MMA به ميدان برود.
علاوه بر قلي پور، امير فضلي هم وارد MMA شده است.

**انتخاباتي بدون حاشيه
12 اسفند زمان برگزاري انتخابات رياست فدراسيون ووشو بود. اميرعباس لشگري و مهدي علي نژاد2 نامزد انتخابات بودند که با انصراف لشگري، علي نژاد براي چهارمين دوره پياپي و راي 100 درصد اعضاي مجمع رييس فدراسيون ووشو باقي ماند.
البته پيش از برگزاري مجمع اخباري مبني بر جدايي علي نژاد از ووشو و حضور او در پست جديد کميته ملي المپيک يعني سمت مديراجرايي اين کميته به جاي دبيرکلي شنيده شد، اما او در مجمع انتخابات اعلام کرد که با درخواست مسئولان وزارت ورزش و اعضاي مجمع در کنار اين رشته ماند.
**منبع: خبرگزاري صدا و سيما

نظر شما