شناسهٔ خبر: 31887151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دستور تخلیه 20 روستا در استان گلستان

صاحب‌خبر -


حجم روان آب های مناطق بالادستی استان گلستان به گمیشان و رودخانه گرگانرود در حال افزایش است و نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به مردم گمیشان هستند تا قبل از بسته شدن راههای مواصلاتی اقدامات لازم انجام بگیرد .
الهام اختری قائم مقام هلال احمر استان گلستان به خبرنگار «ایران» گفت : اقلام ضروری به قدر کفایت به مناطق سیل زده ارسال شده یا در حال ارسال است؛ اما مشکل عمده بسته شدن مسیرهای مواصلاتی است. وی افزود :اوضاع در حال کنترل است. مسوولان گلستان تلاش می کنند با تخلیه برخی روستاهای حاشیه این سدها و رودخانه های طغیان کرده، احتمال بروز خسارت و تلفات ناشی از سیل احتمالی را تا حد امکان کاهش دهند.یک مقام محلی هم به خبرنگار «ایران» گفت : ستاد مدیریت بحران منطقه پس از بررسی وضعیت خانه هایی که در مسیر سیلاب ها قرار دارد دستور قطعی برای تخلیه خانه ها را صادر خواهد کرد. وی از مردمی که در مناطق در معرض سیل هستند خواست در صورت اعلام خطر از سوی دستگاه های امدادرسان در برابر تخلیه خانه و منطقه محل زندگی خود مقاومت نکنند. گزارش خبرنگار اعزامی «ایران» حاکی است که بسیاری از مردم در استان گلستان در حال جمع آوری کمک ها برای مناطق سیل زده هستند .الهام اختری از مردم خواست کمک های خود را از طریق نهادهای دولتی و هلال احمر به دست مردم برسانند و اقدامات فردی و داوطلبانه خودداری کنند.
براساس گزارش های دریافتی مهمترین مشکل در استان، قطع راههای ارتباطی به مناطق سیل زده است .مشاهدات خبرنگار «ایران» نشان می دهد که سیل در شهره و روستاها علاوه برخسارت به مزارع و ساختمان و دام ها منجر به محبوس شدن اهالی در خانه هایشان شده است.
امیر شیر توماج فرماندار گمیشان گفت: با توجه به نزدیک شدن حجم روان آب های مناطق بالادستی استان به گمیشان و رودخانه گرگانرود و همچنین بازگشایی احتمالی سدها، پیش بینی های لازم برای برخورد با حوادث احتمالی انجام شده است. وی گفت: در صورت تخلیه احتمالی این روستاها، مناطق اسکان اضطراری در شهر گمیش تپه پیش بینی شده و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد.
فرماندار شهرستان آق قلا گفت: در حال حاضر ۱۲ روستای این شهرستان در حاشیه گرگانرود و اطراف آن در آب محصور هستند. همچنین دو روز گذشته دستور تخلیه روستا‌های چارقلی، توماجلر چارقلی، گامشلی، دهنه، خواجه نفس، قرنپه و قره کیله داده شد؛ اما با توجه به حجم ورودی آب که تا دو برابر یا بیشتر از حجم موجود خواهد بود، از تمامی مردم این ۲۰ روستا و شهر سیمین شهر خواستیم که خانه‌های خود را تخلیه کنند.


نظر شما