شناسهٔ خبر: 31884667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحولات مدیریتی در شبکه سه سیما/ درگذشت گوینده محجوب تلویزیون/ کارگردان «آنام» آماده ساخت سریال مذهبی شد

مهمترین رویدادهای رسانه ملی در اردیبهشت ماه سال گذشته را اینجا بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای رسانه ملی در اردیبهشت ماه سال گذشته افتتاح رادیو ترتیل، انتصاب علی فروغی به مدیریت شبکه سه، ساخت سریال مهران مدیری و ... بود.

آغاز پخش مستند مسابقه «دستم را بگیر» از شبکه افق

مستند مسابقه «دستم را بگیر» با تهیه کنندگی سعید ابوطالب از شنبه ۲۹ اردیبهشت روی آنتن شبکه افق رفت. پنج گروه در استان‌های کرمان، کردستان، خوزستان، تهران و خراسان رضوی در این مسابقه شرکت داشتند. سه گروه آقایان و دو گروه خانم‌ها که دو تا سه ماه فرصت داشتند توانمندی‌های خود را در این مجموعه به اثبات برسانند.

حسین شهاب درگذشت

حسین شهاب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که به دلیل مشکلات کلیوی و نارسایی کبد در بیمارستان بستری بود،  درگذشت. این بازیگر در فیلم‌های سینمایی مختلفی همچون «ماموریت»، «مرد شب»، «بازداشتگاه» و... به ایفای نقش پرداخته است.

اردیبهشت

رادیو ترتیل افتتاح شد

شبکه رادیویی ترتیل ویژه روز‌های ماه مبارک رمضان، از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

اردیبهشت

قاسم افشار درگذشت

قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال‌های دفاع مقدس با صدایی حماسی بار‌ها اخبار مربوط به پیروزی‌های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

قاسم افشار از استادان گویندگی و فن بیان بود و صدای ماندگار او هرگز از ذهن مخاطبان رادیو و تلویزیون حذف نخواهد شد.

اردیبهشت

کارگردان «آنام» سریال حضرت معصومه (س) را می‌سازد

چند سالی است که جواد افشار کارگردان تلویزیون درصدد ساخت سریال زندگینامه حضرت معصومه (س) است و با عزمی مصمم‌تر فعالیت‌های خود را در زمینه تحقیقات و مطالعات پیش می‌برد.

بچه مهندس سریال رمضانی شبکه دو شد

مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

آخرین برنامه نود روی آنتن می‌رود

با خاتمه بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی، برنامه نود پخش شد.

تصویربرداری «حکایت کمال» شد

سریال «حکایت کمال» به تهیه کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی با روایتی از دهه چهل در مرحله پیش تولید قرار گرفت و به تازگی میر طاهر مظلومی، محمد شیری، مهرداد ضیایی و سعید پیردوست هم به گروه بازیگران این پروژه پیوسته اند.

پیش از این، حضور حمید لولایی، مریم سعادت، نگار عابدی، سولماز غنی و یوسف صیادی در این سریال قطعی شده بود. حکایت‌های کمال سیری است در فضای ایام دهه چهل و ساختاری اپیزودیک دارد.

اردیبهشت

سامانه تلفنی ۱۶۲ سراسری شد

محدودیت سامانه تلفنی ۱۶۲ که تا پیش از این فقط امکان تماس از تهران بود، برداشته شد و هموطنان در سایر استان‌ها نیز می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

این سامانه ارتباط مردمی را تسهیل می‌کند. همچنین شماره قبلی ۰۲۱۲۷۸۱که برای ارتباط استان‌ها تعریف شده بود همچنان برقرار است. البته با سراسری شدن شماره ۱۶۲ مخاطبان می‌توانند با همین شماره نظرات خود را بیان کنند.

تجلیل از مرتضی پورصمدی در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

مراسم اختتامیه فصل چهارم جشنواره تلویزیونی مستند و جشن یک سالگی این جشنواره ۱۵ اردیبهشت برگزارشد. در این مراسم به‌پاس یک‌عمر فعالیت در عرصه مستندسازی، از مرتضی پورصمدی عکاس و فیلمبردار با سابقه ایران قدردانی خواهد شد.

«صبح جمعه با شما» به رادیو ایران برگشت

حمید شاه آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی گفت: ظرفیت‌های هم افزای فراوانی در معاونت صدا وجود دارد که موجب شد امکان احیاء برنامه خاطره انگیز صبح جمعه فراهم شود. در سال‌های گذشته این برنامه به نوعی با نام‌های مختلف از جمله قند و نمک، جمعه ایرانی و رادیو جمعه در جدول پخش شبکه‌های رادیویی حضور داشته است و در حال حاضر مقدمات احیای این برنامه فراهم شده و از نیمه اردیبهشت ماه شنوندگان رادیو ایران می‌توانند باز هم شنونده برنامه صبح جمعه با شما باشند.

«کلاه قرمزی» نیمه شعبان روی آنتن رفت

مجموعه کلاه قرمزی از جمله برنامه‌های گروه کودک و نوجوان شبکه دو به مناسبت جشن بزرگ نیمه شعبان روی آنتن رفت.

علی فروغی مدیر شبکه سه شد

علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی به عنوان مدیر شبکه سه سیما منصوب شد.

اردیبهشت

پور محمدی قائم مقام معاون رئیس سازمان در امور سیما شد

معاون سیما در حکمی علی اصغر پورمحمدی را به سمت قائم مقام معاون رئیس سازمان صداوسیما در امور سیما منصوب کرد.

اردیبهشت

آیین تودیع و معارفه مدیران شبکه سه سیما برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیران شبکه سه با حضور جمعی از مدیران و تهیه‌کنندگان رسانه ملی برگزار شد. در این مراسم، مرتضی میرباقری معاون سیما، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه، مهران مهام، فرزاد حسنی، محمدرضا احمدی، محسن چگینی، پیمان یوسفی، میثم آقا بیگی، حسین ذکایی، محمدرضا شفیعی، سعید پروینی، فرید شب خیز، اسماعیل عفیفه، رضا رشیدپور، عادل فردوسی پور حضور داشتند.

مهران مدیری برای تلویزیون سریال می‌سازد

سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی دورهمی گفت: همکاری ما با مهران مدیری قطعاً ادامه خواهد داشت و شاید در آینده مدیری با ساخت یک سریال تلویزیونی به شبکه‌های سیما بازگردد.

انتهای پیام/

 

نظر شما