شناسهٔ خبر: 31881554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آخرین وضعیت سیلاب استان گلستان:

روستاهای شهرستان آق‌قلا زیر آب رفتند/ مردم خانه های خود را تخلیه کردند/ گمیشان در کمین سیلاب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: 9 روستای شهرستان آق قلا زیر آب رفته است؛ پیش از ورود آب به این روستاها نسبت به تخلیه آنها اقدام شد. مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وقوع سیل در شهرستان آق‌قلا طی شب گذشته گفت: اکنون بیش از ۱۰ روستا در این شهرستان زیر آب هستند و عملیات امدادرسانی و اسکان موقت در حال جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان با وقوع سیل در این استان زیر آب رفته است. روز گذشته سیل مردم این استان شمالی کشور را در آغاز سال نو خورشیدی با مشکل روبه رو کرد و امروز نیز این حادثه به اوج خود رسیده است. 

خبرها از منابع محلی محدودند و تا الان آماری از مقدار تلفات و خسارات در دست نیست. با این حال مقامات استان البرز از زیرآب رفتن حدود 10 روستا در یکی از شهرستانهای گلستان خبر داده اند. 

الویت اصلی ما جلوگیری از ورود سیلاب به سکونتگا‌های شهری است

میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نگرانی ما با توجه به نزدیک شدن دبی آب به روستاهای حاشیه گرگانرود در حوزه سیمین شهر، خواجه نفس و چارقلی شهرستان گمیشان است که از مردم این مناطق می خواهیم که امشب خانه های خود را تخلیه و در مکان های امن ساکن شوند و به تذکراتی که داده می شود توجه داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مردم سیلابی که به این سمت در حرکت است را با کمترین خسارت به سمت دریا هدایت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما مدیریت در پخش سیلاب در دشت و همچنین جلوگیری از ورود سیلاب به سکونتگاه های شهری و روستایی است.

وی افزود: سرعت تخلیه آب از پیرامون شهر آق قلا بسیار کند است.

میرمحمد غراوی در ادامه این گفت وگو اظهار کرد: در حال حاضر دبی گرگانرود در حوزه آق قلا به پیک خود رسیده و امکان آبگرفتگی بیشتر در برخی از نقاط شهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: جهت هدایت آب به دشت، کانالی در کمربندی آق قلا باز شده است.

غراوی تاکید کرد: در حال بررسی گزینه های فوری خروج آب از پیرامون شهر به خارج از شهر هستیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای اسکان موقت مردم، تصریح کرد: نیروهای سپاه نینوا استان با بکارگیری دستگاه های کمپرسی تک و 2 فروند قایق در صورت نیاز با بالا آمدن سطح آب، مردم را به سمت مکان های اسکان موقت جابه جا خواهند کرد.

خطر وقوع سیل در شهرستان گمیشان

به گزارش خبرنگار برنا؛ در کنار شهرستان آق قلا، شهرستان گمیشان نیز در خطر سیلاب قرار دارد. در این باره نیز، مجتبی جمالی، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت سیل در استان گلستان با اشاره به اینکه اکنون در سایر مناطق استان گلستان هم دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: اما مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر شهرستان آق‌قلا و روستاهای سیل‌زده آن است. همچنین خطر سیل شهرستان گمیشان را هم تهدید می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: تا الان گزارشی از تلفات جانی در اثر سیل نداشته‌ایم. البته در اثر رانش زمین دو مورد تلفات جانی داشتیم که مربوط به روزهای قبل می‌شود.

جمالی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که از امروز شرایط سیل در استان گلستان بهتر شود. از دیشب هم روند خروجی سد گلستان و سد وشمگیر رو به کاهش بوده است. با این وجود چندین روستا و شهر زیر سیل هستند که بیشترین تعداد آنها مربوط به شهرستان آق‌قلا است و تعدادی هم مربوط به شهرستان گمیشان است که بخشی از آن دچار سیل‌زدگی شده است.

 

این خبر تکمیل می شود...

نظر شما