شناسهٔ خبر: 31879715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد

اسلام هراسی دنیا را با هرج و مرج مواجه می کند

تهران - ایرنا - یوسف العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در نشست فوری اعضای این سازمان در خصوص حمله تروریستی و قتل عام مسلمانان در نیوزلند گفت: اسلام هراسی دنیا را نا امن خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نشست فوری که امروز جمعه برای بررسی پیامدهای حمله تروریستی نیوزلند در استانبول در حال برگزاری است، با سخنان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی آغاز شد.
العثیمین در واکنش به حادثه تروریستی نیوزلند که علیه مسلمانان انجام شد ، گفت: اسلام هراسی و کینه توزی علیه مسلمانان، روز به روز در حال افزایش است و این مساله با ظهور رو به رشد احزاب راستگرای تندرو در سراسر جهان تشدید شده است.
وی افزود : اگر با امواج ضد اسلامی در سراسر دنیا مقابله نکنیم در آینده نزدیک دنیای امنی نخواهیم داشت و مسلمانان دیگر نمی توانند به راحتی در کشورهای مختلف جهان زندگی کنند.
العثیمین در ادامه اظهاراتش گفت: تفکر راستگراهای تندرو در دنیا نه تنها مسلمانان بلکه دیگر احزاب و کشورهای دمکراتیک غرب را نیز تهدید می کند.
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به حمله تروریستی در نیوزلند که در پی آن بیش از صد مسلمان در حین ادای نماز کشته یا زخمی شدند گفت: این حمله تروریستی احساسات مردم سراسر جهان را خدشه دار کرده است، ما از مسئولان استرالیا می خواهیم که مجری این حمله تروریستی را به اشد مجازات برسانند.
درپی حمله تروریستی تارانت در روز 15 مارس (24 اسفند 97) به نمازگزاران در دو مسجد النور و مسجد لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزلند، 50 نمازگزار به شهادت رسیدند و دستکم 50 نفر دیگر زخمی شدند.
متهم اصلی این اقدام تروریستی 28 ساله و اهل استرالیاست که تصاویر جنایت وی از فیسبوک پخش و در شبکه های اجتماعی دیگر نیز بازنشر شد.
به دنبال کشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزیلند ظریف در تماس با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی را که ریاست دوره ای آن بر عهده ترکیه است، ارائه کرد.
ظریف 24 اسفند ماه در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو » وزیر خارجه ترکیه و رئیس کنونی سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی و کشتار مسلمانان در نیوزیلند، خواستار واکنش مناسب کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت هولناک شده بود.
خاورم*9208*1508

نظر شما