شناسهٔ خبر: 31864235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران:

طرح آرامش بهاری در ۱۰۲ آستان مقدس استان تهران اجرا می‌شود/ نظارت 60 بازرس اوقاف در نوروز 98

رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری در این استان توسط ۲۷ مدیر و ۳۳ کارشناس از نزدیک رصد می‌ شود گفت: این نظارت‌ها برای بهبود خدمات فرهنگی و رفاهی و مذهبی ارائه شده به مردم صورت گرفته و منجر به اصلاح برخی امور شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدی رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار استان تهران خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که طرح آرامش بهاری در نوروز سال ۹۸ چگونه توسط بازرسین مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد، گفت: این طرح در بقاع متبرکه در سراسر کشور هفت سال است که به صورت مرتب برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های ویژه فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش‌های مختلفی با برنامه‌های ویژه فرهنگی، قرآنی، مسائل خدماتی و رفاهی برای زائرین و مسافرین در این طرح برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.
رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران تصریح کرد: در برخی سال‌ها با وجود برودت هوا و یخبندان در جاده‌ها امامزادگان در بین شهرها تبدیل به تنها مأمن مسافرین جامانده در جاده‌ها هستند. ضمن اینکه مسافران نوروزی با حضور در آستان مقدس امامزادگان ضمن زیارت آن امکان مقدس برای خود آرامش را به همراه می‌آورند.

سیدی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در ۱۰۲ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران اجرا می‌شود. این در حالی است که سال گذشته این طرح در ۹۰ امامزاده برگزار شده بود.

وی گفت: اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان دارای سطوح مختلفی است که ممکن است در یک امامزاده فقط برنامه لحظه تحویل سال و در امامزاده دیگر اسکان و برپایی خیمه‌های معرفت هم امکان اجرا داشته باشد.

رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران خاطرنشان کرد: در تعدادی از امامزادگان شاخص که در راههای مواصلاتی و مهم ورود و خروجی استان تهران ویژه‌ برنامه‌های طرح بهاری بسیار ویژه‌تر است که می‌توان به امامزاده طالب (ع) پاکدشت در مسیر مشهد، امامزاده عبدالله (ع) عسگرآباد در مسیر اتوبان قم - گرمسار، امامزاده هاشم (ع) در جاده هراز این امامزادگان شاخص هستند.

وی گفت:‌ پیش از اجرای طرح آرامش بهاری بازرسی از امامزادگان استان تهران برای بررسی آمادگی‌های لازم جهت اجرای این طرح صورت گرفته و پایان پذیرفته است. که در این بازرسی‌ها بازدید از زائرسراها و بررسی امکانات خدماتی و رفاهی توسط پنج تیم بازرسی در چندین مرحله مورد رصد قرار گرفته است.

سیدی افزود: در طول اجرای طرح آرامش بهاری بازرسان به صورت ویژه آستان مقدس امامزادگان را مورد بررسی قرار می‌دهند و براساس برنامه‌ریزی‌های لازم تیم‌های بازرسی اقدامات خود را انجام می‌دهند که این بازرسی‌ها از اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدمات ارائه شده به زائرین عملکردها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال‌های گذشته تذکراتی از سوی تیم‌های بازرسی که از نزدیک اجرای طرح آرامش بهاری را در امامزادگان مورد بررسی قرار داده بودند به مسئولین امامزاده داده شده است که بخش عمده‌ای از آن تذکرات با اصلاح روند بهبود پیدا کرده است.

رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران با بیان اینکه زائرین و مسافرین نوروزی می‌توانند با شماره تلفکس ۸۸۱۷۸۰۹۹ در طول ایام نوروز آماده دریافت نقطه‌نظرات مردم است ضمن اینکه ستاد خبری حراست اوقات استان تهران هم آماده دریافت نظرات مردم است و درخواست‌های آنها را پیگیری خواهند کرد.

سیدی خاطرنشان کرد:‌ در تمامی بقاع متبرکه و امامزادگانی که طرح آرامش بهاری انجام می‌شود دستگاه‌های کارتخوان برای دریافت کمک‌های مردمی وجود دارد و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به امامزاده و جزئیات این کمک‌ها (عمرانی، فرهنگی، مدیریتی، اجرایی و...) بدهند و در غیر این صورت مردم در صورت پرداخت هرگونه وجهی رسید را از مسئولین امر دریافت کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان مستقر در امامزادگان به سامانه جامع مالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متصل است و آنها به صورت آنلاین می‌توانند این کمک‌ها را نظارت و رصد کنند.

رئیس اداره بازرسی اوقاف استان تهران تأکید کرد: تیم‌های بازرسی اعزامی به آستان‌های مقدس امامزادگان شامل رؤسای ادارات و کارشناسان بوده و این نظارت‌ها به صورت ویژه و مستمر است.

سیدی گفت: ۲۷ مدیر و ۳۳ کارشناس به عنوان اعضای تیم بازرسی اجرای طرح آرامش بهاری را از نزدیک رصد می‌کنند.

انتهای پیام/و/م/الف30

نظر شما