شناسهٔ خبر: 31856764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان:

بقاع متبرکه همدان در نوروز پذیرای زائران و گردشگران خواهد بود

همدان - سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان گفت: بقاع متبرکه همدان در نوروز پذیرای زائران و گردشگران خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی صبح چهارشنبه در نشست توجیهی مبلغین بومی طرح آرامش بهاری بیان داشت: استان همدان دارای ۱۷۸ مرقد مطهر از فرزندان اهل بیت (ع) در مناطق شهری و روستای و بین جاده‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه همدان در ایام نوروز برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است کمااینکه در سال‌های گذشته شاهد استقبال فراوان مردم شهر و میهمانان همدان در امام زادگان شهر بودیم و در لحظه تحویل سال نیز حضور حداکثری را شاهد بودیم که این نتیجه عملکرد خود مردم همدان به ویژه مسئولان بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه اگر برنامه‌های فرهنگی خوب اجرا شود مردم جذب این برنامه‌ها می‌شوند، گفت: استان همدان دارای مردمی متدین است و اگر برنامه‌های فرهنگی به خوبی اجرا شود مردم در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان یاد آور شد: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح آرامش بهاری توجه به اصول اخلاقی و تبعیت از مأموران امنیتی و حفاظتی است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح ۳۶ بقعه متبرکه استان همدان از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه بیان داشت: طرح آرامش بهاری با اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی، مذهبی و خدماتی برای زائران و مسافرین نوروزی از روزهای پایانی اسفندماه سال جاری در ۳۶ بقعه متبرکه استان به مرحله اجرا درآمده است.

برپایی منظم نماز جماعت در بقاع متبرکه

وی اضافه کرد: برپایی منظم نماز جماعت در سطح بقاع متبرکه مجری، برگزاری مراسم ویژه برنامه تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و عطر افشانی قبور شهدایی که در جوار امام زادگان آرمیده‌اند بخشی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل و ندبه از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز از ظرفیت فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی مانند فرهنگ عفاف و حجاب نیز استفاده خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: برپایی خیمه معرفت شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقات قرآن و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی عموم مردم با فرهنگ و برکات وقف از دیگر برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه محسوب می‌شوند که در سطح امامزادگان مجری طرح با حضور روحانیون مبلغ اجرا خواهد شد.

وی افزود: به صورت ویژه در جوار آستان مقدس امام زادگان عبدالله (ع) و شاهزاده حسین (ع) شهر همدان خیمه‌های معرفت به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خواهند پرداخت.

وی افزود: ۴۶ مبلغ بومی و اعزامی، عهده‌دار ترویج فرهنگ ناب اسلامی همزمان با آغاز بهار طبیعت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خواهند بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: این مبلغین، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلامی، در تمام بقاع متبرکه مجری، عهده‌دار مشاوره تحصیلی، خانوادگی، مذهبی، احکامی و فرهنگ عفاف و حجاب خواهند بود.

وی اضافه کرد: طرح سوالات مذهبی و مرتبط با سنت حسنه وقف و اهدای جوایز در ایستگاه‌های نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های حضور این مبلغین در جوار آستان مقدس امامزادگان در طرح آرامش بهاری سال ۹۸ خواهد بود.

نظر شما