شناسهٔ خبر: 31858042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه نیوزیلند در واکنش به اظهارات اردوغان به ترکیه می‌رود

نخست‌وزیر نیوزیلند از سفر وزیر خارجه این کشور به آنکارا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره حادثه تروریستی در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند امروز (چهارشنبه) گفت که «وینستون پیترز» وزیر خارجه این کشور قرار است در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، به آنکارا سفر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، بامداد روز جمعه (۲۴ اسفند ماه) به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) رسانه‌های نیوزیلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایست‌چرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزیلند، حداقل ۵۰ نفر کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا طی یادداشتی در روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که تروریست استرالیایی مهاجم به نمازگزاران جمعه در نیوزیلند تفاوتی با تروریست‌های داعشی ندارد، و اگر نیوزیلند وی را به سزای اعمالش نرساند، ترکیه این کار را خواهد کرد.

در پی این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه، سفیر آنکارا در استرالیا به دستور «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور احضار شده و مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت کانبرا به اطلاع وی رسانده شد.

نخست‌وزیر نیوزیلند هم در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که وزیر خارجه این کشور به منظور گرفتن توضیحات تکمیلی و شفافسازی درباره اظهارات مطرح شده، به ترکیه سفر خواهد کرد.

وی افزود: «معاون ما به دنبال مقابله با این اظهارات در ترکیه است. وی در این سفر قصد دارد رو در رو به ارائه شواهد واقعی این حادثه اخیر بپردازد».

انتهای پیام/ق

نظر شما