شناسهٔ خبر: 31857562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حاج ابوالقاسم:

لزوم وحدت دستگاه‌های مختلف برای برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نهادهای مختلف باید با کنار هم قرار گرفتن وحدت و هم‌افزایی خوبی برای برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس ایجاد همدلی و وفاق بین مسلمانان را از آثار و برکات مسابقات بین‌المللی قرآن برشمرد و گفت: قرآن وجه مشترک همه مسلمانان است و این مسابقات می‌تواند مایه اتحاد بیشتر و نزدیک شدن و انسجام امت اسلامی شود، لذا مسابقات بین‌المللی قرآن یک اقدام بسیار مؤثر در جهت ایجاد انسجام بین ملت‌های مسلمان و اقتدار اسلامی به شمار می‌آید.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: تمام رشته‌های هنری که به شکلی با مفاهیم و مضامین قرآن مرتبط هستند می‌تواند در این فعالیت مورد توجه قرار گیرد، مثلاً خوشنویسان جهان اسلام که در عرصه خوشنویسی آیات قرآن و یا احادیث اهل بیت(ع) هنری به خرج داده‌اند یا کسانی که فیلم‌هایی برگرفته از آیات قرآن تنظیم کرده‌اند و یا حتی عکس‌هایی که برخی متناسب با آیات قرآن گرفته‌اند و نقاشی‌هایی متناسب با پیام‌های قرآن نقاشی کرده‌اند به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد که فضای مسابقه بسیار متنوع باشد و همه این استعدادها و سلیقه‌ها در مسابقات دیده شوند.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام، ضمن تبیین ویژگی‌های مثبت این مسابقات عنوان کرد: یکی از نکات مهم که از فوائد این مسابقات بشمار می‌رود، همکاری همه نهادهای قرآنی و فرهنگی در زمینه برگزاری مسابقات است. نهادها با کنار هم قرار گرفتن می‌توانند هم‌افزایی خوبی برای این جریان عظیم داشته باشند و حداقل مزایایی که همکاری نهادها و ارگان‌ها دارد این است که اشخاص مرتبط با این مراکز به سمت مسابقات سوق داده می‌شوند.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن افزود: برای اینکه همکاری‌ها از نمود بیشتری برخوردار باشد باید به نحوی ارتباط مفهومی بین این مراکز و نهادها با مسابقات بین‌المللی قرآن برقرار شود، به عنوان مثال مسابقاتی برای مؤسسات در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن ترتیب داده شود که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت هم از این فضا بهره‌مند شوند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات قم گفت: اگر برای حضور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در مسابقات، تسهیلاتی قرار داده شود مثل تسهیلات خرید کتاب یا در کنار برگزاری مسابقات، نمایشگاهی دایر شود که هم به تولیدکنندگان و هم به مراکز پژوهشی که این آثار را پدید آورده‌اند کمکی شود و هم انگیزه‌ای باشد برای حضور مؤسسات و مراکز در کنار این فعالیت بزرگ، به این ترتیب ارتباط خوبی بین سایر نهادهای قرآنی و این مسابقات برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما