شناسهٔ خبر: 31857329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسابقات بین‌المللی کنگره‌ای عظیم برای اجتماع مذاهب اسلامی زیر پرچم قرآن است

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به 4 دهه تجربه گرانسنگ کشورمان در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن گفت: این رقابت‌ها کنگره‌ای عظیم برای اجتماع مذاهب اسلامی جهان زیر پرچم قرآن است.

صاحب‌خبر -

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس؛ با اشاره به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و حضور موفق قاریان ایرانی در مسابقات جهانی یادآور شد: خوشبختانه ما در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکنون اقدامات بسیار خوبی را داشته‌ایم، قراء بسیار بزرگی از جای‌جای دنیا در این مسابقات حضورداشته‌اند که اوج قله آن جلسه‌ای است که در حضور مقام معظم رهبری پس از پایان مسابقات برگزار می‌شود و قراء بین‌المللی نیز حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم با توجه به اینکه نظام ما یک نظام اسلامی است و این‌گونه کارها و برنامه‌ها جزو ذات جمهوری اسلامی است این موضوع باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند اگر چه در مقاطعی ممکن است کم و کاستی‌هایی وجود داشته باشد که این کمبودها را باید جبران کنیم.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس دهم یادآور شد: من فکر می‌کنم در مجموعه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آثار بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت، به‌خصوص در قشر جوان ما و افرادی که به‌عنوان نیروهای آینده کشور محسوب می‌شوند بسیار اثر گذار خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان ما با تأسی از همین جلسات قرآنی و مسابقات بین‌المللی در آینده به نخبگان قرآنی تبدیل و به‌عنوان صاحب سبک به جهانیان معرفی می‌شوند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیرگذاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بعد خارجی تأکید کرد: ما با بسیاری از کشورهای جهان ارتباطات خوبی داریم در مباحث قرآنی و به‌خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز بیش از ۴۰ سال است که این ارتباطات وجود دارد و خود یک پیام بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی دارد مبنی بر اینکه همه مذاهب مختلف در این کنگره بزرگ قرآنی تحت یک پرچم و آن‌هم پرچم اسلام حضور پیدا خواهند کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس دهم از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: مجلس از طریق کمیسیون فرهنگی از مسابقات قرآنی حمایت کرده و خواهد کرد همچنین کمیسیون فرهنگی در بحث‌های حمایت‌های قانونی و اختصاص بودجه موردنیاز همواره حمایت خود را اعلام کرده است.

نعمتی در پایان از حضور خود به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه برای شرکت در سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنم که در جلسات مسابقات شرکت کنم اما متأسفانه امکان حضور در همه نشست‌ها را نخواهم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما