شناسهٔ خبر: 31857322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور خبر داد؛

رصد و نظارت بر فعاليت شهرداري‌ها و دهياري‌ها در تعطيلات نوروز

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور از رصد و نظارت بر فعاليت شهرداري‌ها و دهياري‌ها براي ارايه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزي در وزارت کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، مهدي جمالي‌نژاد با بيان اين مطلب افزود: اين کميته بدنبال ابلاغيه وزير محترم کشور به استانداران مبني بر نظارت بر ماموريت‌هاي واگذار شده به شهرداري‌ها و دهياري‌ها در دستورالعمل اجرايي ساماندهي و ارتقاء خدمات سفر ويژه نوروز 1398 فعال شده است.
وي در خصوص فعاليت‌هاي خاص مرتبط با سفر‌هاي نوروزي گفت: در ابلاغيه وزير محترم کشور به استانداران 22 محور ارائه خدمات در حوزه‌هاي امنيتي، انتظامي، فرهنگي اجتماعي، عمراني و خدماتي در موضوعات برنامه ريزي و اقدامات ستادي، اقدامات عمراني و زيرساختي، تقويت اقدامات نظارتي، تقويت خدمات عمومي، تقويت تدابير امنيتي و انتظامي، اقدامات فرهنگي و ارتقاء نشاط اجتماعي و اطلاع رساني شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌هاي اجرايي؛ مشخص شده است.
جمالي نژاد در ادامه گفت: پايش اقدامات انجام شده استانداري‌ها، شهرداري‌ها و دهياري‌ها براي ايام نوروز در اجراي موارد فوق صورت مي‌پذيرد.
وي همچنين از اجراي پويش ملّي بهار در بهار توسط شهرداري‌ها و دهياري‌ها به منظور ارتقاء نشاط اجتماعي و مهيّا نمودن فضاي شاداب و مفرّح در شهر‌ها و روستا‌ها براي گراميداشت باشکوه تقارن جشن ملّي نوروز و بهار طبيعت با بهار معنويّت خبر داد.
وي، برنامه ريزي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري شهري و روستايي با محوريت شهرداري‌ها و دهياري‌ها را از ديگر محور‌هاي خدمات شهرداري‌ها و دهياري‌ها در نوروز98 برشمرد.
رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياي‌هاي کشور افزود: به موجب دستورالعمل‌هاي ابلاغي شهرداري‌ها و دهياري‌ها در زمينه خدمات رساني به مسافران و گردشگران نوروزي بايد اقدامات لازم را در خصوص روشنائي فضا‌هاي عمومي شهر و روستا، ايجاد استراحتگاه موقت در مبادي ورودي و خروجي شهر‌ها براي استراحت و رفع خستگي رانندگان وسايل نقليه، ايجاد کمپ‌هاي اسکان موقت براي استقرار شبانه مسافران و گردشگران، ايجاد کمپ‌هاي اسکان اضطراري براي استقرار مسافرين و گردشگران درصورت بروز حوادث غير مترقبه و ايجاد پارکينگ‌هاي موقت در ايام اوج سفر‌هاي نوروزي انجام دهند.
وي اضافه کرد: ساماندهي و ايجاد چشمه‌هاي سرويس بهداشتي در فضا‌هاي عمومي به منظور رفاه مسافران، زيباسازي سيما و منظر شهري و امحاء ناهنجاري‌هاي بصري سطح شهر براي تأمين آرامش و نشاط گردشگران، ساماندهي دستفروشان و ايجاد بازارچه‌هاي موقت محلّي، استقرار مخازن پسماند بخصوص در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها و تهيه نقشه‌هاي راهنماي محل‌هاي اسکان و توزيع در مبادي ورودي شهر‌ها و روستا‌ها از ديگر موضوعاتي است که شهرداري‌ها و دهياري‌ها بايد در ايام تعطيلات نوروز 98 به آن توجه کنند.

نظر شما