شناسهٔ خبر: 31850653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اورژانس: 286 مصدوم در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری

صاحب‌خبر -

اورژانس کشور اعلام کرد: از اول اسفند تاکنون ۲۸۶ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شدند که ۲۵۸ نفر مرد و ۲۸ نفر زن هستند. از این تعداد ۳۸ ‏نفر بستری شدند که ۳ نفرشان در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.‏

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس برای مراسم چهارشنبه سوری آغاز شده است. پلیس، اورژانس، آتش نشانی و بیمارستان ها در همه شهرها به حالت آماده باش درآمده اند، مردم اما این بار هوشیارترند.

در سال های اخیر حوادث چهارشنبه سوری به مدد اطلاع رسانی رسانه ها و آگاه تر شدن مردم هر سال کم و کمتر شده است، سال گذشته این مراسم در سه شنبه 23 اسفند برگزار شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در آخرین چهارشنبه سال 96 اعلام کرد: مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری فقط مربوط به شب چهارشنبه آخر سال نبود و تعداد کل مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفند (96) به چهار هزار و 779 نفر رسید که نسبت به سال گذشته (سال 95) حدود 50 درصد کمتر است.

به گفته او، بیشترین میزان مصدومان حوادث چهارشنبه سوری سال 96 در استان تهران بود و البرز و آذربایجانی غربی در رتبه های بعدی قرار دارند. استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان نیز کمترین حادثه را در چهارشنبه سوری پارسال داشتند.

رئیس اورژانس گفت: 825 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری دچار سوختگی درجه دو و سه (متوسط و شدید) شدند. 52 نفر از مصدومان دچار قطع عضو و 318 نفر بستری شدند. هزار و 447 نفر از این مصدومان دچار مصدومیت از ناحیه دست هزار و 113 نفر دچار مصدومیت از ناحیه چشم شدند.

او البته تعداد کشته های مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری را 4 نفر اعلام کرده بود.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس نیز در آخرین سه شنبه سال 96 تعداد کشته ای مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری را چهار نفر اعلام کرده بود که به گفته او یک نفر در زنجان، یک نفر در تهران، یک نوجوان 15 ساله در کرج و یک مرد 35 ساله در اردبیل بود. به گفته او، 40 درصد مصدومان عابران و افراد در حال تردد بوده اند. آماری که البته پزشکی قانونی آن را تایید نکرد و در گزارشی که 25 اسفند امسال اعلام کرد، تعداد کشته ای حوادث چهارشنبه سوری پارسال را سه نفر اعلام کرد.

نظر شما