شناسهٔ خبر: 31848446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوروزانه صداوسیمای البرز

صداوسیمای البرز در نوروز۹۸، میهمان خانه‌های البرزنشینان

صداوسیمای مرکز البرز در نوروز ۱۳۹۸با برنامه‌های متنوعی به صورت ۲۴ساعته همراه شهروندان و میهمانان نوروزی استان البرز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، صداوسیمای مرکز البرز تلاش می کند تا لحظات خوب و خاطره انگیزی را برای البرزنشینان و مسافران نوروزی که قصد اقامت در این استان دارند فراهم کنند.

"هفت سین"عنوان ویژه برنامه روز تحویل سال1398خواهد بود که به صورت زنده به مدت 240دقیقه از سیمای مرکز البرز پخش خواهد شد. هفت سین به صورت مستقیم به روی آنتن خواهد رفت. در این برنامه ترکیبی - استودیویی تلاش شده است با آیتم های شاد و مهیج و اجرای موسیقی های زنده و حضور هنرمندان در استودیو  لحظات شادی برای همشهریان ایجاد کند.گفتگوهای شاد و عیدانه با مردم در سطح استان و توصیف حال و هوای شهر و ارتباط با مسئولان استانی از دیگر آیتم های این برنامه خواهد بود. آیتم های این برنامه به صورت تلفیقی از کلام، نیایش، شعرخوانی، دعای لحظه تحویل سال و اعلام تحویل سال1398و موسیقی نقاره و ساز و دهل عید خواهد بود.

"نسیم البرز" عنوان برنامه دیگری است که به مدت 60دقیقه هر شب میهمان شهروندان البرزی در ایام نوروز خواهد بود. به تصویر کشیدن آداب و رسوم نوروزی در تمام نقاط استان از مهمترین آیتم این برنامه است و تلاش شده که با همکاری مسئولان فرهنگی استان و شهرستان های مختلف غذاهای محلی، موسیقی های خاص عید باستانی در استان و نقاط گردشگری از زبان مردم هر دیار معرفی شود. در این برنامه شبانه جشن نوروز مردم در تمامی شهرهای استان با حضور مجریان و گزارشگران صداوسیمای البرز به تصویرکشیده خواهد شد. همچنین ارتباط تلفنی با مسئولان مرتبط با سفرهای نوروزی مانند هواشناسی، پلیس راهور، راهداری، هلال احمر، اورژانس و....از آیتم های این برنامه خواهد بود. همچنین در این برنامه عکس های ارسالی مردم در رابطه با نوروز به نمایش در خواهد آمد. این برنامه هر شب از ساعت20 به صورت زنده پخش خواهد شد.

برنامه دیگر ایام نوروز1398 در مرکز البرز با عنوان "باغ ترانه نوروزی" به مدت 45دقیقه هر شب به صورت زنده و استودیویی با پخش ترانه های درخواستی محلی تلاش می کند لحظات مفرحی را برای شهروندان فراهم کند.

هر شب ارتباط با یکی از استان ها برای معرفی آداب و رسوم نوروزی به مدت 60دقیقه، مستند دغدغه های عکاس، برنامه ترکیبی سیمای امنیت، برنامه زنده راهیان نور هر روز از استان های مرزی غرب و جنوب غربی کشور، سریال ویژه نوروزی (درحاشیه)، جشنواره فیلم های سینمایی نوروز و سینمایی انیمیشن ویژه کودکان و نوجوانان.

همچنین معاونت سیمای مرکز البرز با پخش کلیپ های کوتاه در خلال برنامه از مکان های مختلف و دیدنی استان تلاش می کند در فواصل برنامه های پخش شده در این خصوص به مردم آگاهی لازم را بدهد.

رادیو البرز نیز در نوروز1398 با تدارک برنامه های متنوعی میهمان البرزنشینان و مسافران نوروزی خواهد بود. روز 29 اسفند ویژه برنامه "یک قدم تا بهار" از ساعت 21:30 الی23 و ویژه برنامه لحظه سال تحویل در رادیو البرز با عنوان "تحویل بهار" به مدت 180دقیقه همراه  شنوندگان رادیو البرز خواهد بود. در این برنامه تلاش شده است با ایجاد فضای نشاط آورو بهارانه لحظات شادی در لحظه تحویل سال ایجاد کنند. از آیتم های این برنامه می توان به گفتگوهای کوتاه و شنیدنی، آیتم های طنز، ترانه های طنز عیدانه و نمایش کوتاه اشاره کرد. آیتم های خلاقانه دیگری نیز از قبیل مسابقه "خوانندگی مخاطبان" و مسابقه" سخنی با بهار" نیز در این ویژه برنامه در نظر گرفته شده است .اعلام لحظه تحویل سال1398 و موسیقی نقاره و ساز و دهل عید از برنامه های ویژه این روز است .همچنین در این برنامه  می توان به بخش های کوتاه بهاری و شاد برای ایجاد فضای لطیف و آرام بخش در برنامه، اشاره به آغاز زندگی موجودات و تحویل حال و احوال هستی به بهترین حال و یادی از کسانی که از دنیا رفته اند اشاره کرد و همچنین گزارش از برخی شاغلین خاص که در آن لحظات در محل کار هستند و مراکز درمانی و ...

برنامه "در کوچه باغ البرز " نیز برنامه صبحگاهی رادیو البرز در ایام نوروز خواهد بود که به مدت 120دقیقه با رویکرد اطلاع رسانی و نشاط آفرینی از ساعت 10الی12 بطور زنده از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش خواهد شد. برنامه عصرگاهی ایام نوروز نیز با عنوان "خوش بحال روزگار" به مدت 120دقیقه با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع رسانی هر روز از ساعت 17الی19 از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش می شود. از آیتم ها این برنامه ها می توان به نمایش های شاد و مفرح، مسابقه تلفنی و پیامک، آشپزی و شیرینی پزی، پزشکی، رعایت نکات بهداشتی در تغذیه و سفر، ترانه ها و تصنیفهای شاد محلی و ایرانی، ارتباط با گزارشگران جنوب کشور و ارائه گزارشی از اردوی کشوری راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب، بیان آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در ارتباط با گزارشگران رادیو در سایر استانها اشاره کرد. همچنین ارتباط با پلیس راهور و بررسی وضعیت ترافیک راهها، هواشناسی، نکات ایمنی سفر، نکات ایمنی خودروها و تهیه بلیط و راهنمایی مسافران در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی آیتم های دیگری است که در این برنامه پخش خواهد شد.

برنامه "سروستان" نیز هر روز به مدت 60دقیقه با پخش موسیقی های شاد بهاری به درخواست مخاطبان به روی آنتن رادیو البرز خواهد رفت، از ساعت 20الی21.

همچنین برنامه "یک کهکشان ستاره" نیز برنامه ای تعاملی و شبانگاهی است که با موضوع بهار و آداب و رسوم آن در نقاط مختلف استان خواهد پرداخت. روزهای جمعه از ساعت 21:30 الی 23.

در خلال برنامه های مختلف آنونسهای مختلفی به صورت ترکیبات کوتاه و شنیدنی برای معرفی برنامه شاد و ادبی به همراه موسیقی باکلام و بی کلام، موسیقی های شاد، پاپ، محلی، سنتی و بهارانه پخش خواهد شد. همچنین برنامه "پیله وا" با رویکرد آداب و رسوم مردم در روستاهای استان البرز و مسابقه "غار یخ مراد" شاد و مفرح از رادیو البرز پخش خواهد شد.

علاقمندان می توانند روی  موج اف ام ردیف 9/94 مگاهرتز شنونده برنامه های رادیو البرز باشند.

در واحد خبر صداوسیمای البرز نیز در ایام نوروز1398گزارشهای مختلفی با موضوع ایمنی سفر، معرفی مناطق گردشگری استان، گزارشهایی در خصوص ایمنی در چهارشنبه آخر سال، صله ارحام و احترام به بزرگترها، تحول طبیعت و تحول انسانها، لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان، شعار سال، آرزوهای تحویل سال، دید و بازدیدهای نوروزی، سوغات البرز و ارتباط با ارگانهای اطلاع رسان از جمله پلیس راهور، راهها و هواشناسی به صورت روزانه از جمله گزارش های در نظر گرفته شده برای بخش های خبری مرکز البرز است.

همچنین صداوسیمای مرکز البرز همزمان با نوروز1398با ساخت و پخش یک قطعه موسیقی به مناسبت شروع تحویل سال نو با عنوان "بهار" تلاش می کند لحظات خوب و خوشی را در این ایام برای هم استانی ها تهیه و تولید کند.

همچنین معاونت فضای مجازی استان نیز با ایجاد فضایی مناسب و تعامل با شهروندان تلاش می کند تا از طریق فضای مجازی و  ایجاد امکان برای شهروندان با آیتم هایی مانند کلیپ های جاذبه گردشگری، توصیه های پزشکی و بهداشتی در قالب های (پادکست، کلیپ، گرافیک)، پادکستهای صوتی طنز، اینفوگرافی های اماکن گردشگری استان از این طریق نیز با مخاطبان تعامل داشته باشد.

نظر شما