شناسهٔ خبر: 31834960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مازندران درگیر آبگرفتگی و سیل

بارندگی شدید روز‌های پایانی سال به مناطق و بخش‌های مختلف در استان مازندران خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: بارندگی شدید روز دوشنبه در مناطق مختلف مازندران سبب طغیان رودخانه و آسیب به بخش‌های کشاورزی و مسکونی در استان شده است.

بالا آمدن آب رودخانه‌های مازندران نظیر تجن و تلار سبب آبگرفتگی شهر‌های مرکزی استان مازندران از جمله ساری، سیمرغ، نکا، سوادکوه ... شده است.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به بالاآمدن آب رودخانه‌ها در استان گفت: طغیان رودخانه‌ها در ساری، سوادکوه، نکا، سیمرغ و ... موجب بروز مشکلاتی از جمله آبگرفتگی خیابان‌ها شده است.

وی با اظهار اینکه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است افزود: خسارت‌های مالی به بخش‌های مختلف زیاد نیست، اما هنوز برآورد نشده است.

جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران برای بررسی وضعیت سیلاب و آبگرفتگی در مناطق مرکزی مازندران در حال برگزاری است. در جلسه مدیریت بحران مازندران بر لزوم امدادرسانی و تهیه و توزیع مواد غذایی بین حادثه دیدگان در شهر کیاکلا وسیمرغ تاکید شد.

همچنین برای رفع مشکل آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها، چند دستگاه جت اسکی و قایق موتوری به منطقه اعزام شده است.

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه بارندگی شدید به تأسیسات برق استان خسارت زده است گفت: با تلاش همکاران، خاموشی‌های برق در مناطق مختلف رفع شده است و کار آماربرداری از خسارت‌ها در دست بررسی است.

در عین حال سعید یزدانی فرماندار سوادکوه با اظهار اینکه وضعیت این شهرستان چندان رضایتبخش نیست گفت: ترکیبی از بحران‌های مختلف ازجمله آبگرفتگی، ریزش سنگ، خالی شدن زیر ریل قطار و ... در شهرستان مواجه بودیم.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه بحران در سوادکوه ترکیبی بوده و در پایین دست شاهد بارش باران و در بالادست شاهد بارش برف هستیم، افزود: محور اصلی شهرستان باز بوده و در محور‌های فرعی در جایی که شاهد بارش برف هستیم، محور بسته بوده، اما دیگر محور‌های فرعی باز است.

 

باران سیل‌آسا قطارهای مازندران را زمین‌گیر کرد

مدیر کل راه‌آهن شمال گفت: به علت ریزش کوه و آبگرفتگی در خطوط ریلی حرکت قطار در مازندران متوقف شد.

یوسف گران‌پاشا از توقف حرکت قطارها به علت ریزش کوه و آبگرفتگی در خطوط ریلی مازندران خبر داد.

وی گفت: در مسیرهای شیرگاه، زیرآب، پل سفید و بین نکا، رستمکلا و بهشهر شاهد رانش، ریزش کوه و آب گرفتگی در خطوط ریلی استان هستیم.

مدیر کل راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرکت قطار متوقف شده اما از سمت پل سفید به تهران به مشکلی نداریم؛ در حالی که از سمت گرگان تا تهران امکان تردد با مشکل مواجه شده است.

گران‌پاشا ادامه داد: در این راستا با اتوبوس مسافرین را به ساری و از آنجا به پل سفید آوردیم تا با قطار پل سفید به سمت تهران جابه‌جا شوند.

گران‌پاشا با بیان این که با تمام توان برای بازگشایی مسیر ریلی استان در تلاشیم، تصریح کرد: بارش شدید باران کار بازگشایی را با مشکل مواجه کرده و کار با کندی پیش می‌رود.

وی افزود: امید است تا ساعات پایانی امشب بتوانیم مسیر ریلی را بازگشایی کنیم.

 

خسارت‌های توفان در گرگان؛ آب‌گرفتگی منازل مسکونی تا پارگی کابل‌های فشار قوی
شهردار گرگان با اشاره به خسارت‌های توفان و بارش شدید باران گفت: از روز گذشته تاکنون گزارش‌هایی درباره آب‌گرفتگی منازل مسکونی، پارگی کابل‌های فشار قوی و ضعیف برق، شکستن ۱۱۰ درخت و ... گزارش شده است.

عبدالرضا دادبود امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بارش شدید باران و توفان که از دیشب آغاز شد سبب سقوط ۱۱۰ درخت و افتادن ۸۰ شاخه درخت روی سیم‌های برق و یا بام خانه‌ها شده است.

وی افزود: همچنین ۲۵ مورد تخریب دیوار و سقف منازل، خسارت به پنج دستگاه خودرو، آب‌گرفتگی پنج منزل مسکونی و سه مورد نشست زمین نیز گزارش شد.

شهردار گرگان ادامه داد: از شب گذشته تاکنون ده مورد پارگی کابل‌های برق فشار ضعیف و قوی نیز اتفاق افتاد و همچنین به ۳۳ تابلو و سازه تبلیغاتی نیز آسیب رسید.

وی با اشاره به بسیج نیرو‌ها برای خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: آتش‌نشانی گرگان از ساعت چهار صبح امروز تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد عملیات انجام داده که عمدتا شامل سقوط درخت، آب‌گرفتگی منازل، گیر کردن در آسانسور به دلیل قطعی برق و کنده شدن بام منازل بوده است.

دادبود اظهارداشت: شهرداری با تمام توان و با همه نیرو‌های خدمات شهری، آتش‌نشان یو سیما و منظر شهری از ابتدای صبح در میدان حضور داشتند و تاکنون نیز در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی یادآور شد: قرار است تا تعدادی از درختان که در معرض خطر هستند و ممکن است امشب تا فردا خطراتی را برای منازل یا خیابان‌ها ایجاد کنند، مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت نیاز نسبت به رفع خطر اقدام شود.

شهردار گرگان با اشاره به آسیب توفان به المان‌های نوروزی گفت: براثر توفان و بارش شدید باران المان‌های نوروزی شهر دچار آسیب شده است. بعد از پاکسازی شهر وارد ترمیم و نصب مجدد المان‌ها و سازه‌ها خواهیم شد.

 

۸۸۳ نفر گرفتار در سیلاب و کولاک در گلستان امدادرسانی شدند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از شب گذشته تا عصر امروز ۸۸۳ نفر از افرادی که در سیلاب و برف و کولاک گرفتار شده بودند توسط نیرو‌های امداد ونجات جمعیت هلال احمر در استان گلستان امدادرسانی شدند.

سیدرحیم میرکریمی امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با شروع وزش باد شدید، بارش باران و جاری شدن سیلاب و وقوع برف و کولاک در استان گلستان، نیرو‌های امداد و نجات در استان گلستان آماده امدادرسانی به افراد گرفتار در این حوادث شدند.

وی افزود: از شب گذشته تا امروز ۸۸۳ نفر گرفتار در سیلاب و برف و کولاک توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: یکصد و ۸۶ نفر از نیرو‌های امدادونجات در شهر‌های مختلف استان امدادرسانی در حوزه‌های مختلف و کمک به دیگر دستگا‌ه‌های مرتبط برای بازگشت استان به حالت عادی، همکاری داشتند.

وی ادامه داد: تخلیه آب منازل مسکونی، توزیع اقلام ضروری به گرفتاران در حوادث، همکاری در بازگشایی محور‌های مواصلاتی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از توفان شب گذشته و امروز از جمله فعالیت‌های نیرو‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر استان بود.

میرکریمی گفت: جمعیت هلال احمر استان در کنار دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی تا بازگشت شرایط استان به حالت عادی آماده امدادرسانی هستند.

وی یادآور شد: محور توسکستان به شاهرود، آزادشهر به شاهرود و جنگل گلستان به خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نظر شما