شناسهٔ خبر: 31833088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شد

تهران-ایرنا- نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و فراخواندن سفیر کشورشان از سرزمین های اشغالی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه العهد، درپی هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست ها، پارلمان اردن روز دوشنبه خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و مواجهه با تجاوز مداوم اسرائیل به مقدسات اسلامی در شهر قدس شد .
همچنین این پارلمان از اتحادیه عرب و شورای امنیت خواست تا تجاوز اسرائیل را متوقف و از ملت فلسطین حمایت شود.
پارلمان اردن از پارلمان های عربی و بین المللی خواست تا با قوانین یکجانبه اسرائیل که در تلاش برای تغییر وضعیت جمعیت کنونی قدس صورت می گیرد مقابله کنند و این رژیم را برای اقداماتی که علیه ملت فلسطین انجام می دهد، محکوم کنند.
دولت اردن روز گذشته همچنین در جلسه‌ای به ریاست عمر الرزاز، تحولات مربوط به مسجد الاقصی را مورد بررسی قرار داد و اقدام صهیونیست‌ها در بستن باب الرحمه را مورد انتقاد قرار داد.
دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر قدس روز یکشنبه گذشته حکم بسته شدن مسجد الاقصی را صادر کرد و به شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی در این شهر دو ماه برای اجرای این تصمیم مهلت داد.
وزارت خارجه اردن بر مخالفت این کشور با تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی برای بستن باب الرحمه تأکید کرد.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است که قدس شرقی و مسجد الاقصی جزو اراضی اشغال شده فلسطین در سال ۱۹۶۷ است و دستگاه قضایی اسرائیل هیچ گونه اختیاراتی درباره این منطقه ندارد. باب الرحمه بخش اصیلی از مسجد الاقصی است و اداره اوقاف قدس تنها طرفی است که برای اداره امور مسجد الاقصی اختیارات لازم را دارد.
اردن از رژیم صهیونیستی خواست این حکم دادگاه را لغو کند.
یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین نیز تصمیم دادگاه اسرائیل را غیرقانونی دانست.
وی تأکید کرد که این تصمیم به موج جدیدی از یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی برای تبدیل مصلای باب الرحمه به کنیسه یهودی منجر خواهد شد.
ادعیس از کشورهای عربی و اسلامی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال مسجد الاقصی عمل کنند.
خاورم**9366**1859

نظر شما