شناسهٔ خبر: 31834929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پارلمان اردن خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از اين کشور شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نمايندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از امان و فراخواندن سفير کشورشان از سرزمين هاي اشغالي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در پي هتک حرمت مسجدالاقصي از سوي صهيونيست ها، پارلمان اردن روز دوشنبه خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي و مواجهه با تجاوز مداوم اسرائيل به مقدسات اسلامي در شهر قدس شد و از اتحاديه عرب و شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا تجاوزات اسرائيل را متوقف و از ملت فلسطين حمايت کنند.
پارلمان اردن از پارلمان هاي عربي و بين المللي نيز خواست با قوانين يکجانبه اسرائيل که در تلاش براي تغيير وضعيت جمعيت کنوني قدس صورت مي گيرد مقابله کنند و اين رژيم را براي اقداماتي که عليه ملت فلسطين انجام مي دهد، محکوم کنند.
دولت اردن روز يکشنبه نيز در جلسه‌اي به رياست "عمر الرزاز" نخست وزير، تحولات مربوط به مسجد الاقصي را مورد بررسي قرار داد و اقدام صهيونيست‌ها در بستن باب الرحمه را مورد انتقاد قرار داد.
دادگاه رژيم صهيونيستي در شهر قدس يکشنبه گذشته حکم بسته شدن باب الرحمه در مسجد الاقصي را صادر کرد و به شوراي اوقاف و امور مقدسات اسلامي در اين شهر دو ماه براي اجراي اين تصميم مهلت داد.
وزارت خارجه اردن بر مخالفت اين کشور با تصميم دادگاه رژيم صهيونيستي براي بستن باب الرحمه تأکيد کرد و گفت: قدس و مسجد الاقصي جزو اراضي اشغال شده فلسطين هستند و دستگاه قضايي اسرائيل هيچ گونه اختياراتي درباره آنها ندارد.
113/117
بيشتربخوانيد:
مخالفت اردن با تصميم اسرائيل براي بستن مصلي باب الرحمه
مطالبات سه گانه کميسيون فلسطين پارلمان اردن ضد اسرائيل / تحليل
پارلمان اردن خواستار اخراج سفير تل‌آويو از امان شد
کليدواژه رژيم صهونيستي اردن پارلمان سفير اخراج

نظر شما