شناسهٔ خبر: 31823084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف: سفرم به قم به FATF ربطي ندارد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- وزير امور خارجه با بيان اينکه براي بيان دستاوردهاي سفر عراق به قم سفر کرده‌ام، گفت: سفر من ارتباطي با موضوع FATF ندارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدجواد ظريف صبح امروز پس از ديدار با  حجت‌الاسلام شهرستاني، نماينده آيت‌الله سيستاني در قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سفر اخير رييس‌جمهور به عراق سفر بسيار موفقي بود و گره‌هايي بسيار بزرگ در روابط بين ايران و عراق گشوده شد.
وي افزود: اين سفر که در پايان سال انجام پذيرفت بسيار با اهميت بود و يکي از دلايل اصلي سفر بنده به قم، بيان دستاوردهاي اين سفر به علما و مراجع تقليد است؛ همچنين آخرين تحولات سياسي و ديپلماسي نيز به مراجع گزارش مي‌شود.
وزير امور خارجه بيان کرد: صدور ويزاي رايگان، اتصال راه آهن شلمچه به بصره و لايروبي اروندرود از مباحثي است که ساليان سال به دنبال آن بوديم که در سفر اخير رييس جمهور به کشور عراق تمامي اين موارد به نتيجه رسيد؛ حدود 31سال بود که به دنبال لايروبي اروند رود بوديم که خوشبختانه به نتيجه رسيد و به زودي اقدامات در اين زمينه به انجام مي‌رسد.
وي ادامه داد: سفر من به قم براي ارائه گزارشات است و ربطي به موضوع FATF ندارد، دو کنوانسيون از FATF در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است و اعضاي مجمع بر اساس مصالح کشور در اين خصوص تصميم مي‌گيرند.
وزير امور خارجه کشور صبح امروز به قم سفر کرد و در اين سفر با آيات عظام صافي گلپايگاني، نوري همداني، جوادي آملي، وحيد خراساني، مکارم شيرازي و نماينده آيت‌الله سيستاني ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد، ديدارهاي محمد جواد ظريف با علما و مراجع تقليد بدون حضور خبرنگاران برگزار مي‌شود.
همچنين وزير امور خارجه کشور، عصر امروز در شوراي اداري استان قم حضور خواهد داشت و در جريان مسائل استان قم قرار مي‌گيرد.

نظر شما