شناسهٔ خبر: 31815860 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

نگاهی به سریال‌هایی که قرار است در ایام نوروز روانه آنتن تلویزیون شوند

چشم به راه 4 مجموعه جدید

صاحب‌خبر -


هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز تب و تاب انتخاب سریال‌های نوروزی آغاز می‌شود و ماراتن برنامه‌سازان برای جذب مخاطب شروع می‌شود؛ رقابتی که چند سالی است البته فقط به ایام نوروز محدود شده و بحث ساخت سریال‌ها در دیگر ایام مناسبتی سال فروکش کرده است. مطابق معمول سال‌های اخیر، تلویزیون امسال 4 مجموعه نوروزی جدید را روی آنتن خواهد داشت و دو سریال «در چشم باد» و «پایتخت 5» نیز از شبکه چهار و افق بازپخش خواهد شد.
شبکه یک سیما درغیاب مجموعه پر مخاطب «پایتخت» امسال سریال «نون. خ» را تدارک دیده است. این مجموعه با کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی، داستان «نورالدین معتمد» و «امین»، کشاورزان شهری است که در اثر بروز مشکلات اقتصادی شریک تجاری‌شان فوت کرده و دچار مشکلات متعدد می‌شوند. این سریال از شامگاه 29 اسفند ساعت 22 به روی آنتن می‌رود و در آن سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج عبداللهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت و... ایفاگر نقش‌های اصلی هستند.
عوامل تولید سریال «پدر» پس از تجربه موفق این سریال، سریال نوروزی «بر سر دوراهی» را برای شبکه دو سیما تولید کرده‌اند. حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده و بهرنگ توفیقی کارگردان، در سومین تجربه همکاری‌شان بعد از «انقلاب زیبا» و «پدر» قرار است داستانی از بالاترین تا پایین‌ترین طبقات اجتماعی را در 40 قسمت روایت کنند. این سریال داستان عاشقانه پرفراز و نشیب پسری به‌نام حامد است که بواسطه عوض شدن دنیایش و تغییر مسائل مالی، زندگی‌اش تغییر می‌کند. حمید گودرزی، مهراوه شریفی نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد و بهرنگ علوی بازیگرانی هستند که در «بر سر دوراهی» ایفای نقش کرده‌اند. سریال شبکه دو از شامگاه یکم فروردین ساعت 21 روی آنتن خواهد رفت.
«زوج یا فرد» عنوان سریالی به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام است که قرار است از دوم فروردین ماه ساعت 20 هر شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رود. فیلمنامه این سریال به‌صورت همزمان توسط «امیرعباس پیام» و «مهدی روشن روان» نوشته شده و هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی و کریم قربانی از جمله بازیگران آن هستند. «زوج و فرد» با نام اولیه «مر قانون» الهام گرفته از تصویب طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان است و می‌کوشد چالش‌ها و باید‌ها و نباید‌های این قانون را به شکل داستانی اجتماعی، اما طنز به تصویر بکشد. شخصیت اصلی این مجموعه، فردی در آستانه بازنشستگی است که اتفاقات مختلف زندگی او و طرح مزایا و معایب این مصوبه، جهان زوج و فرد و آدم‌های پیرامونش را می‌سازد.
 شبکه پنج سیما هم سریال «شش قهرمان و نصفی» را با موضوع حمایت از کالای ایرانی برای ایام نوروز آماده پخش کرده است. این سریال به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی پرویز امیری از اول فروردین ساعت 23 روی آنتن این شبکه می‌رود. اکبرعبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رؤیا میرعلمی، نادر سلیمانی و... نیز از جمله بازیگران این مجموعه طنز هستند. یوسف کرمی، قهرمان تکواندوی جهان نیز به‌تازگی به مراحل پایانی تصویربرداری سریال «شش قهرمان و نصفی» ملحق شده است.

نظر شما