شناسهٔ خبر: 31764310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کارشناس هواشناسي؛

پيش بيني ادامه بارش ها در مناطق غربي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- کارشناس هواشناسي براي بيشتر مناطق غربي کشور ادامه بارش‌ها را پيش بيني کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، محمد اصغري افزود: از بعد از ظهر امروز هوا از سمت غرب کشور صاف مي شود ولي در نيمه شرقي کشور و استان هاي خراسان شرقي، خراسان رضوي و گلستان منتظر ظهور ابر و بارش هستيم.
وي گفت: در جنوب شرق، وزش باد پيش بيني مي شود که سرعت آن در برخي مناطق تا 60 کيلومتر در ساعت نيز خواهد رسيد.
کارشناس سازمان هواشناسي افزود: در روزهاي آينده در بيشتر مناطق جنوب شرق شاهد وزش باد خواهيم بود و سرعت آن در روز دوشنبه در برخي مناطق تا 80 کيلومتر بر ساعت نيز پيش بيني مي شود؛ به گونه اي که در مسيرهايي همانند بم به ايرانشهر و زاهدان به بم با ديد کم و کاهش کيفيت هوا مواجه خواهيم شد.
اصغري گفت: امروز اوج وضعيت ناپايداري در استان هاي کوهپايه اي زاگرس، مرکزي شامل استان هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، همدان، کرمانشاه، ايلام و کردستان را شاهد هستيم که بارش به شکل برف نيز خواهيم داشت.
وي افزود: بامداد فردا، سرماي هوا در نيمه غربي حس خواهد شد و فردا در آخرين هفته سال سردترين صبح خواهد بود و اين وضعيت بامداد پس فردا براي نيمه شرقي کشور پيش بيني مي شود.
کارشناس سازمان هواشناسي گفت: در پايان هفته، بارش خواهيم داشت که براي روزهاي يکشنبه و دوشنبه آينده بارش ها به شکل برف و باران خواهد بود و شدت بارندگي ها قابل توجه است و آب هاي جنوب کشور نيز مواج و متلاطم خواهد بود.
اصغري خاطرنشان کرد: در زمان تحويل سال براي بيشتر مناطق کشور، هواي آرام پيش بيني مي شود و در هفته اول سال آينده در بسياري از مناطق بارندگي پيش بيني مي شود که در اين باره در روزهاي آينده گزارش خواهيم داد.

نظر شما