شناسهٔ خبر: 31757788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس کمیسیون عمرانی مجلس خبر داد:

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه ۹۸/نیاز تخصیص تسهیلات ویژه به دو شهر جنگ زده آبادان و خرمشهر/لزوم حمایت شهرداری آبادان در دریافت مطالبات از سازمان ها و ادارات

محمد رضا رضایی کوچی گفت: در بودجه ۹۸ دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای بافت های فرسوده در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می دهد که نیاز است سهمیه ویژه ایی در این خصوص به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون مجلس امروز پنجشنبه 23 اسفندماه در سفر به آبادان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های مهم و اصلی در آبادان و خرمشهر وجود دارد که باید از این پتانسیل برای حل مشکلات مردم این منطقه بهره برداری شود.

او با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند، گفت: این دو شهر نیاز به حمایت جدی تری از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط اعم از وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های  دارد.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات این منطقه باید گام‌های جدی تری برداشته شود، افزود: با توجه به پیگیر های نمایندگان آبادان و خرمشهر، مقرر شد پس از تعطیلات نوروز 98، با تشکیل جلسه‌ و دعوت وزرای مربوطه در کمیسیون عمران مجلس، بر اساس وظایفی که قانون برای هر دستگاه اجرایی مشخص کرده است، دستگاه‌ها ی ذیربط را در خصوص ارایه خدمات به این دو شهر ارزشمند کشور مکلف کنیم.

رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر نماد استقامت و مقاومت برای تمام کشور هستند، اضافه کرد: بنادر آبادان و خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند در این منطقه باید به این دو شهرستان کمک کنند. آنها در ابتدا باید بحث رفاه و آسایش مردم آبادان و خرمشهر را در نظر بگیرند و بعد از آن نگاه ملی داشته باشند.

او در بخش دیگری از این گفت و گو توضیح داد: یکی از مباحثی که در این سفر مطرح شد، موضوع  زمین‌های متعلق به مردم است که رها شده‌اند و سندشان به نام دولت زده شد که باید این موضوع حل شود. در این راستا مقرر شد که در نخستین فرصت جلسه ایی پیرامون حل مشکلات مردم و برطرف کردن این مورد برگزار شود.

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری ها بیان کرد: عمده درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز مسکن است و کل شهرداری‌ها کشور دچار مشکل هستند. بخش عمده یی از شهرداری‌ها ورشکسته اند. در همین راستا در تلاشیم تا از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای کمک به عمران شهری آبادان استفاده کنیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری آبادان از بسیاری دستگاه‌ها اعم از سازمان تامین اجتماعی و نفت طلب دارد که باید کمک کنیم تا درآمدها و مطالبات شهرداری وصول شود.

رضایی کوچی با اشاره به اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری ها در بودجه ۹۸، توضیح داد: پیش از ستاد باز آفرینی شهری، امکان تامین قیر رایگان برای کمک به شهرداری مشخص شده بود. در بودجه ۹۸ نیز مصوب کردیم که دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد. این مقدار قیر برای بافت‌های فرسوده است و ستاد باز آفرینی شهری می‌تواند مقداری هم برای آسفالت معابر شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دهد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تخریب زیر ساخت های دو شهر آبادان و خرمشهر بر اثر جنگ تحمیلی، افزود: پس از  آسیب جدی شهرستان های آبادان و خرمشهر بر اثر جنگ تحمیلی، زیر ساخت های تخریب شده این دو شهرستان به طور کامل ساخته و ترمیم نشد. به این خاطر می‌توان به لحاظ شرایط جنگ، تسهیلات ویژه ای را به این دو شهر در نظر بگیریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما