شناسهٔ خبر: 31754419 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير اقتصاد:

روابط ايران با آذربايجان افزايش مي‌يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير اقتصاد با تشريح اهداف سفر به کشور آذربايجان، از گسترش سطح مناسبات ايران با جمهوري آذربايجان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، فرهاد دژپسند که به منظور شرکت در اجلاس مشترک ايران و آذربايجان به اين کشور سفر کرده، در بدو ورود به باکو افزود: امروز اقتضا مي کند که ما با جمهوري آذربايجان به دليل مشترکات بسيار زياد فرهنگي و اقليمي روابط را فراتر از طرح هاي زيرساختي گسترش دهيم و در اين زمينه ظرفيت و زمينه هاي خوبي هم وجود دارد.
وي اظهار داشت: دو کشور ايران و جمهوري آذربايجان مي توانند روابط پولي و مالي، گردشگري و کشت فراسرزميني را گسترش دهند. دژپسند با اشاره به اينکه ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه زيرساختي از جمله راه آهن تجربه خيلي خوبي دارند، گفت: مي توانيم اين کار را در دامنه هاي متعدد از جمله در حوزه هاي آب و برق نيز گسترش دهيم.
دژپسند خاطرنشان کرد: ايران در ديپلماسي خارجي خود بر برقراري و تقويت روابط با کشورهاي همسايه خيلي تاکيد دارد و خوشبختانه يک ارتباط تاريخي خيلي خوبي ميان ايران و جمهوري آذربايجان برقرار است.
وي افزود: با توجه به اينکه ما تجربه خيلي خوبي در برخي از طرح ها داشتيم و اخيرا هم طرح مهم راه آهن رشت - قزوين با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد، بنا داريم در اين اجلاس و در حاشيه آن با مقامات عالي از جمله رييس جمهوري، نخست وزير، وزراي اقتصادي، کشاورزي، رييس بانک مرکزي و گمرک جمهوري آذربايجان درخصوص روابط اقتصادي فيمابين و اجراي طرح هاي جديد بحث کنيم.
در سيزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان راهکارهاي گسترش همکاري هاي ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه هاي سرمايه گذاري، تجاري، مالي و بانکي، گمرک و مسايل مرزي، ارتباطات، انرژي و محيط زيست، کشاورزي، امنيت غذايي و بهداشت، علمي و آموزشي و فرهنگ و گردشگري در قالب هشت کميته تخصصي بررسي مي شود.
گفتني است، دوازدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان در اسفندماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.

نظر شما