شناسهٔ خبر: 31746575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دژپسند: روابط اقتصادي با جمهوري آذربايجان را بايد گسترش دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - باکو-ايرنا-`فرهاد دژپسند` وزير امور اقتصادي و دارايي ايران گفت: روابط اقتصادي با جمهوري آذربايجان را بايد فراتر از طرح هاي زيرساختي گسترش دهيم.

دژپسند بامداد امروز در بدو ورود به باکو در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: امروز اقتضا مي کند که ما با جمهوري آذربايجان به دليل مشترکات بسيار زياد فرهنگي و اقليمي روابط را فراتر از طرح هاي زيرساختي گسترش دهيم و در اين زمينه ظرفيت و زمينه هاي خوبي هم وجود دارد.
وي اظهار داشت: دو کشور ايران و جمهوري آذربايجان مي توانند روابط پولي و مالي، گردشگري و کشت فراسرزميني را گسترش دهند.
دژپسند با اشاره به اينکه ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه زيرساختي از جمله راه آهن تجربه خيلي خوبي دارند،گفت: مي توانيم اين کار را در دامنه هاي متعدد از جمله در حوزه هاي آب و برق نيز گسترش دهيم.
وي خاطرنشان کرد: ايران در ديپلماسي خارجي خود بر برقراري و تقويت روابط با کشورهاي همسايه خيلي تاکيد دارد و خوشبختانه يک ارتباط تاريخي خيلي خوبي ميان ايران و جمهوري آذربايجان برقرار است.
وي با اشاره به اين که امروز (پنجشنبه) 13 اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان به مدت دو روز در باکو تشکيل مي شود، افزود: با توجه به اينکه ما تجربه خيلي خوبي در برخي از طرح ها داشتيم و اخيرا هم طرح مهم راه آهن رشت – قزوين با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد، بنا داريم در اين اجلاس و در حاشيه آن با مقامات عالي از جمله رييس جمهوري، نخست وزير، وزراي اقتصادي،کشاورزي،رييس بانک مرکزي و گمرک جمهوري آذربايجان درخصوص روابط اقتصادي فيمابين و اجراي طرح هاي جديد بحث کنيم.
در 13 اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان راهکارهاي گسترش همکاري هاي ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه هاي سرمايه گذاري ، تجاري ، مالي و بانکي،گمرک و مسايل مرزي، ارتباطات، انرژي و محيط زيست، کشاورزي، امنيت غذايي و بهداشت ،علمي و آموزشي و فرهنگ و گردشگري در قالب هشت کميته تخصصي بررسي مي شود.
ديدار با `الهام علي اف` رييس جمهوري، نخست وزير، وزير اقتصاد، وزير کشاورزي، رييس بانک ملي ، رييس راه آهن و رييس گمرک جمهوري آذربايجان و حضور در همايش اقتصادي مشترک و بازديد از کوي صنعتي پيراللهي حومه باکو از جمله برنامه اين سفر دو روزه وزير امور اقتصاد و دارايي کشورمان مي باشد.
در پايان 13 اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان چند سند مربوط به نتايج اين اجلاس به امضاي مسوولان اقتصادي دو کشور خواهد رسيد.
12 اجلاس قبلي کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان در اسفندماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.
شبک**خاورم** 337**1392
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما