شناسهٔ خبر: 31386593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به دلیل بروز تخلفات بسیار زیاد؛

خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع شد

رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر: خرید و فروش طلا در فضای مجازی به دلیل بروز تخلفات بسیار زیاد و نبود قوانین بازدارنده ممنوع شد

صاحب‌خبر -

محمد کشتی آرای در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به تشکیل ­۸ هزار پرونده شکایت درخصوص فروش سکه در فضای مجازی افزود: هم اکنون خریداران به دلیل پرداخت هزینه سکه و دریافت نکردن آن در بلاتکلیفی هستند.

وی گفت: نبود قوانین مناسب برای نظارت بر فضای مجازی، عرضه مصنوعات بدلی بجای مصنوعات طلا تخلف دیگری است که اتفاق افتاده است.

رئیس ­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: این ممنوعیت تا تدوین قوانین مناسب که مدافع منافع مردم باشد ادامه خواهد داشت.

<div id="video-display-embed-code_3218902"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2363929/3218902?width=400&height=300"></script></div>

تعدیل قیمت طلا و سکه در بازار

رئیس ­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از تعدیل قیمت سکه و طلا در مقایسه با دیروز در­­ بازار خبر داد.
محمد کشتی آرای در ادامه گفتگوی اختصاصی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت سکه و طلا، نوسانات ارز بوده است افزود: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون ۸۳۵، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۹۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۴۰ و سکه یک گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان عرضه شده است.
وی با اشاره به افزایش یک دلاری قیمت طلا در بازار‌های جهانی و عرضه آن به قیمت ۱۳۳۱ دلار گفت: امروز هر مثقال طلا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله شده است.
رئیس ­کمیسیون تخصصی طلاوجواهر ادامه داد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۴۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
کشتی آرای افزود: افزایش تقاضا برای خرید سکه و عرضه نشدن سکه به بازار، سبب افزایش حباب آن تا ۵۰۰ هزار تومان شده است که این روند تا پایان ایام نوروز و کاهش تقاضا ادامه دارد.

نظر شما