شناسهٔ خبر: 31355204 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

307 ميليون دلار کالاي غير نفتي از گمرک آستارا صادر شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - مديرکل گمرک آستارا گفت: 680 هزار تن کالاي غيرنفتي به ارزش 307 ميليون دلار، از ابتداي سال تا پايان بهمن ماه از گمرک اين شهرستان به خارج از کشور صادر و 185 هزار تن کالا به ارزش 198 ميليون دلار وارد شد.

رسول اميدي روز يکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: بيشتر اين کالاها محصولات کشاورزي، شيميايي، معدني و فلزي، مواد غذايي، پلاستيکي، سيمان، گچ، شوينده، پارچه، صنايع دستي، فرش و موکت، پوشاک و کيف و کفش بوده و به جمهوري آذربايجان، گرجستان و روسيه صادر شده است.
وي ادامه داد: صادرات کالاي غيرنفتي در 11 ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن 95 درصد و از لحاظ ارزش اقتصادي 70 درصد افزايش يافته است.
اميدي بيان کرد: ميزان حمل و نقل خارجي ورودي در مدت ياد شده، 136 هزار تن کالا به ارزش 178 ميليون دلار و بيشتر کالاهاي وارداتي شامل لوازم چوبي، فراورده هاي نفتي، پنبه، الياف مصنوعي، شمش آهن، مس، پشم شيشه و ورق آهن بوده و از کشورهاي جمهوري آذربايجان، روسيه، گرجستان و اوکراين به ترکيه، عراق و امارت متحده عربي حمل شده است.
به گفته مديرکل گمرک آستارا، ميزان حمل و نقل خارجي خروجي در 11 ماه گذشته، 213 هزار تن کالا شامل لوازم برقي، خودروي سواري، مبل، ماشين آلات، لوازم بهداشتي، مصالح ساختماني، ظروف شيشه اي، پوشاک، مواد شيميايي و محصولات کشاورزي به ارزش يک ميليارد دلار بوده و از گمرک آستارا به جمهوري آذربايجان، روسيه، گرجستان و اوکراين حمل شده است.
مديرکل گمرک آستارا گفت: در مدت ياد شده هفت هزار و 501 تن کالا به ارزش 31 ميليون دلار در قالب تجارت چمداني به خارج از کشور و اغلب به جمهوري آذربايجان صادر شده و بيشتر آنها مواد غذايي، پلاستيکي و محصولات کشاورزي بوده است.
اميدي شمار ترددکنندگان از مرز اين شهرستان در 11 ماه امسال را يک ميليون و 228 هزار نفر ذکر و بيان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد ترددکنندگان خروجي 85 درصد و ورودي 84 درصد افزايش داشته است.
او درآمد عمومي گمرک آستارا را در 11 ماه گذشته 785 ميليارد و 229 ميليون ريال اعلام و بيان کرد: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 56 درصد افزايش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعي کالا، ورود و خروج موقت، تعاوني مرزنشينان، حمل و نقل داخلي و خارجي، صدور موافقت نامه تجارت بين المللي و برگ خروج خودرو، امور مسافري، مرجوعي، امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي کند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد ايران است و سالانه نزديک به 800 هزار مسافر داخلي و خارجي از آن تردد مي کنند.
7105 / 7124/2007
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما