شناسهٔ خبر: 31350418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شورای نگهبان - قدیمی | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله مومن به معنای واقعی کلمه مومن بود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: آیت الله مومن به معنای واقعی کلمه مومن بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله حسینی بوشهری سخنران مراسم بزرگداشت آیت‌الله مومن عضو فقید فقهای شورای نگهبان با اشاره به تقوا و فضلیت این عالم وارسته گفت: آیت الله مومن عالمی باتقوا و مبارزی خستگی ناپذیر بود.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم ولایت مدار قم، علماء و مراجع عظام تقلید در مراسم تشییع آیت الله مومن اظهار داشت: این عالم مجاهد همه عمرش را در راه دین صرف کرد.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم افزود: آیت الله مومن به لحاظ فردی و اجتماعی دارای تاثیرگذاری بالایی بود.
آیت الله بوشهری با بیان اینکه در تاریخ، نام علمایی همچون آیت‌الله مومن به بزرگی یاد می‌شود، تصریح کرد: در قرآن کریم عالمان از جایگاه رفیعی برخوردارند که آیت‌الله مومن نیز به واقع دارای جایگاه رفیعی هستند.
وی به سبک زندگی آیت‌الله مومن اشاره و خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در طول عمر بابرکتشان ساده‌ زیست بودند و این ساده زیستی بعد از انقلاب نیز ادامه داشت.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم اضافه کرد: با توجه به اینکه برادر آیت‌الله مومن جزء شهدا هستند و خود ایشان از مسئولین نظام بودند ولی هیچگاه این مقام و منصب‌ها تغییری در سبک زندگی این عالم مجاهد نداشت بنابراین، این بزرگان سرمشق مردم و حوزه هستند.
آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه رحلت آیت‌الله مومن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ضایعه‌ئی برای حوزه علمیه است، گفت: این دانشمند گرانقدر از شاگردان امام راحل، علامه طباطبایی و محقق داماد بود که خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های علمیه انجام داد.
وی به تالیفات و آثار علمی به جا مانده از آیت الله مومن اشاره و خاطرنشان کرد: آیت‌الله مومن همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند یک شخصیت جامعی داشت که با ارتحال ایشان ضایعه‌ بزرگی به حوزه علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شد.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم درباره ویژگیهای شخصیتی آیت‌الله مومن یادآور شد: ایشان به معنای واقعی کلمه مومن بودند و در بیت‌المال نیز دقت نظر داشتند.

نظر شما