شناسهٔ خبر: 31346436 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در گفت و گو با نصر/

شربیانی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: نقش برجسته اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی منطقه

نصر: نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز بر نقش برجسته اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "میرمحمد  پوراقدم شربیانی" متولد 1354 در شهر تبریز است.
وی در خانواده ای پرورش یافت که صنف طلا و جواهری را به صورت پیشه ای موروثی به همراه داشت و سالهاست كه در رشته صرافى فعاليت مى كند.
شربیانی پس از گذراندن مراحل اولیه تحصیلات خود در تهران بار دیگر به تبریز بازگشت و تحصیلات آکادمیک خود در مقطع کارشناسی مدیریت را در تبریز آغاز و مدرک کارشناسی ارشد  خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران اخذ کرد.
وی دکتری خود را در رشته تجارت بین الملل دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ادامه داد.


شربیانی بکارگیری توأمان دانش آکادمیک و تجربه در عرصه تجارت را یکی از مهم ترین اهداف زندگی خود عنوان کرده و معتقد است که تلفیق دانش و تجربه تجاری امری ضروری برای تمامى فعالان اقتصادی است، چراکه  لازمه توسعه اقتصاد و کسب و کار تلفیق دانش و تجربه است.


نايب رئیس اتحادیه طلا و جواهرتبریز از سال 84 به عضویت اتاق بازرگانی تبريز درآمده و در حوزه بازرگانى ،ارز و طلا فعالیت دارد و هم اکنون به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز وارد گود رقابت های انتخاباتی شده است.

شربیانی در خصوص هدف اش از ورود به انتخابات اتاق بازرگانى تبریز اظهار داشت: هدف گزینه ای بسيار مهم است که بايد شفاف و مكتوب باشد و براى رسيدن به آن برنامه داشت؛ با عدم شفافيت گاهی شاهد اشتباه در بیان هدف می شویم و انسانی که هدفی مكتوب نداشته باشد نمی تواند مسیر خود را به قصد برساند.


وی ادامه داد: اگر هدفی دارای شاخص های آماری و مستند نباشد اعتباری نخواهد داشت، هر شخصی در زندگی خود دارای اهداف و برنامه هایی براساس آن أهداف است، هدف من از شرکت در انتخابات این است كه اتاق آذربايجانشرقى به جايگاه اول خود باز گردد و اتاق براى همه باشد. دوم اینکه اين حضور موجب رشد شاخص های آمارى کسب و کار و مؤ لفه هاى اقتصادی در آذربايجان گردد.

شربیانی در پاسخ به این سئوال که چقدر به رای شورایی اعتقاد دارید پاسخ داد: حضور به صورت مشترک و ائتلافی مزیت های درخوری را به دنبال دارد به شرطى كه هماهـنگى ،انسجام و چشم انداز واحد در گروهـها وجود داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت در ائتلاف به وجود آمده حضور اعضایی است که اندیشه خود را بر اساس چشم انداز  و اهداف توسعه اقتصادی استان استوار سازند.

 


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز افزود: در صورت عدم ایجاد چشم اندازی مشترک و واحد بین اعضای ائتلاف ،اقدامات توسعه فرجامى نمى يابد و نمايندگان اتاق برای رسیدن به دیدگاهی مشترک شايد مجبور به مصالحه شوند. بنده الحمدالله روحيه كار گروهى خوبى دارم و به همين جهت اتحاد را به ائتلاف ترجيح مى دهم.

شربیانی همچنین نقش اتاق بازرگانی تبریز را در توسعه اقتصاد استان برجسته ارزیابی کرد و گفت: در پاسخ به این سوال تفکیک این مسئله که آیا وجود اتاق سبب حضور بخش خصوصی قدرتمند در آن شده یا بخش خصوصی قدرتمند سبب تشکیل اتاقی با این قدمت شده، امری ضروری و لازم است.


وی ادامه داد: این موضوع مسئله ای ذاتی در مردم آذربایجان و تبریز است که ذهنی اقتصادی دارند و نمود بارز آن را در بازار تاریخی تبریز مى بينيم كه در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته اند.


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در ادامه به نقش اتاق بازرگانی در رشد و نمو تفکر اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: نقش اتاق بازرگانی تبریز قطعا در رشد و نمو تفکر اقتصادی منطقه بسیار حائز اهمیت است و استعداد ذاتی مردم آذربايجان و تبريز فرصت  مغتنمى است تا اتاق محفلی براى گرد هم آيى تمامى صاحبان اندیشه و سرمايه در استان باشد.


شربیانی در پایان اظهار داشت: می بایست با تفکر جمعی و احتساب تمامی تغییرات روز دنیای تجارت، تجارب مردان اقتصاد را با مسائل روز دنیا تلفیق داده و موجب ظهور روش هایی نوین و تکنیکی در ارتقا سطح اقتصاد منطقه شويم ،اما اگر کمی واقع گرا باشیم شاهد آن خواهیم بود که در سال های اخیر استفاده از تفکرهای علمی و روز دنیا مورد بی توجهی قرار گرفته است که اميدوارم در آينده به اين موضوع بيشتر توجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما