شناسهٔ خبر: 31340758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

روحانیون در مقابل دین فروشان بایستند/ اختلاس به اسم دین ایران اسلامی را آسیب پذیر می‌کند

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه عظمت امام حسین علیه السلام این است که دین خدا را احیا کرد، گفت: اکنون این امانت در دست روحانیون است و باید با جرأت در مقابل کسانی که از روی جهل و سلیقه‌های نفسانی دین فروشی می‌کنند، بایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (4 اسفند) در مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام مرکز مدیریت حوزه علمیه و 11 شهید گمنام در سطح استان اظهار کرد: یاد و ذکر شهدا و مراسم تدفین این شهید گمنام  فلسفه‌ی دارد و مشخص است شهدا به ما و جلسه یادبود نیاز ندارند چرا که با انجام مسئولیتشان به مقام عند ربهم یرزقون رسیدند اما ما به شهدا و یاد آنان در جامعه نیاز داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا بازوی پیغمبران هستند، گفت: در گذشته تاریخ پیامبران، اولیای الهی و امام حسین علیه السلام و یارانش شهید شدند لذا باید بدانیم شهید چه بوده و در چه مقامی قرار داشته که این‌ها باید فدای او شوند.
 

وی بیان کرد: دین خدا، ناموس خداست یعنی این فلسفه وجود خلقت تمام آسمان و زمین است و اگر انسان در ریلی که خدا مشخص کرده حرکت کند به مقصود می رسد در غیر این صورت به انحراف کشیده خواهد شد.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه انسان مجموعه استعدادهای نامتنهی است و تا در مکتب دین این استعدادها پرورش پیدا نکند ضایع می شود، گفت: جامعه یکی از عوامل مهم و سرنوشت ساز پرورش استعدادهای انسانی است و به لازمه جامعه، قانون و به لازمه قانون، زمام اجرا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علما و روحانیون امانت دار مسئله ولایت و دین هستند، ادامه داد: آنچه که دین خداست بدون کم و کاست باید توسط علما برای مردم تبیین شود و برای اجرا و انجام آن تا سر حد جان تلاش کنند چرا که امانتی بزرگتر از این مسئله مهم نداریم.

 

به گفته وی روحانیون غذای فکری، اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی مردم را تامین می‌کنند و مردم حرف‌های علما را به عنوان دین می‌گیرند لذا اگر همه چیز روی ضابطه و ملاک باشد یک جامعه ضابطه مند خواهیم داشت.
 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عده ای در طول تاریخ برای انواع سوء استفاده‌های خود دین را حریف قرار دادند و به نام دین جنایت کردند و همواره کسانی که اهل زور و زر بودند از تزویر به عنوان دین استفاده کردند و این کار خودشان و دیگران را گمراه کردند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه خداوند دین راه به وسیله حجت حفظ کرده و اگر کسی به دنبال دین نرود، خودش مسئول است، افزود: مسئله جدایی دین از سیاست است یکی از مسائلی است که همواره برخی بدون کارشناسی آن را در جامعه مطرح می‌کنند و متاسفانه هر فرد جاهلی در مورد دین اظهارنظر می‌کنند.
 

وی با بیان اینکه مسئله دین از سیاست جدا است یعنی اینکه دین رها باشد، ادامه داد: طرح این موضوع به معنای این است که دین در هیچ مسأله‌ای ورود پیدا نکند و دشمن همه چیز را غارت و تصرف کند؛ اما کدام انسان عاقل این حرف را می‌زند!
 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با طرح این سوال که افرادی که اعتقاد دارند دین با سیاست کاری ندارد آیا می‌پذیرند که یک انسان کافر و جاهل سرنوشت مردم را بر عهده بگیرد، عنوان کرد: انسان جاهل هر کاری می‌تواند انجام دهد و بر علیه تمام حقوق‌ها کار می‌کنند

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: نباید کسانی که تخصصی در دین ندارند در مورد آن اظهار نظر کنند این‌ افراد چکاره هستند که قرائت از دین داشته باشند!

 

وی با اشاره به اینکه دزدی و اختلاس به نام دین جامعه قدرتمند ایران اسلامی را آسیب پذیر می‌کند، بیان داشت: مردم همچنان روی حرف خود در بیعتی با اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند اما برخی از مسئولان با تکرار سخنان ترامپ و فرانسه پارازیت می‌اندازند و مردم را سرگردان می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: حرف جلیقه زردها در فرانسه این است که چرا باید 99 درصد ثروت دست یک درصد انسان‌ها باشد اما به خاطر این حرف کشته می‌شوند بدون اینکه به سوال آنان پاسخ داده شود و متاسفانه عده‌ای در داخل ایران منتظر هستند که این فرانسه جامعه ما را درست کند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه عظمت امام حسین علیه السلام این است که دین خدا را احیا کرد، گفت: اکنون این امانت در دست روحانیون است و باید با جرأت در مقابل کسانی که از روی جهل و سلیقه‌های نفسانی دین فروشی می‌کنند، بایستند.

 

 

 

نظر شما