شناسهٔ خبر: 31339186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دزدی و اختلاس به نام دین، ایران اسلامی را آسیب پذیر می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دزدی و اختلاس به نام دین جامعه قدرتمند ایران اسلامی را آسیب پذیر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و یادواره 11 شهید گمنام، اظهار داشت: یاد و ذکر نام شهدا و برگزاری اینگونه مراسمات شهید فلسفه‌ای دارد و آنچه که مسلم است این که شهید به جلسه یادبود نیاز ندارد بلکه ما به این مراسمات یادبود شهید نیاز داریم تا مسیر آن‌ها را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه شهدا بازوی پیامبران هستند، گفت: پیدا است که دانی باید فدای عالی شود؛ در گذشته تاریخ پیامبران، اولیای الهی و امام حسین(ع) و یارانش شهید شدند بنابراین باید بدانیم شهید چه بوده و در چه مقامی قرار داشته که این‌ها باید فدای او شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر دین خدا نباشد انسان بدترین موجود می‌شود و حیات جوامع بشری برای تحکیم دین خدا مسلم یک حالت دانی و عالی دارد و جایگاه فدای شدن است و یکی فدا می‌شود تا دیگری بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اگر انسان در ریلی که خدا مشخص کرده حرکت کند به مقصود رسیده در غیر این صورت به انحراف کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: انسان مدنی الطب آفریده شده و انسان یک مجموعه‌ای از استعدادهای نامتنهایی است بنابراین تا در مکتب دین این استعدادها پرورش پیدا نکند، ضایع می‌شود و یکی از عوامل مهم و سرنوشت ساز پرورش استعدادهای انسانی، جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه جامعه، قانون و لازمه قانون، زمام اجرا است، خاطرنشان کرد: علمای دین و روحانیان امانت دار مسأله ولایت، سیاست و حکومتی که خدا پسندیده، هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: علما باید آنچه که دین خدا است نه کم و نه زیاد برای مردم تبیین کنند و برای اجرای دین خدا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه انسان دو حیات شخصی و اجتماعی دارد، افزود: مظهر حیات و زندگی شخصی، قلب است، قلب نه اجازه ورود به دیگری می‌دهد و نه دیگری می‌تواند ورود کند اما در زندگی اجتماعی اینطور نیست و اظهارنظرش، امضایش، حضور و غیابش و حرفش بازتاب دارد و زندگی اجتماعی چیزی نیست که به حساب شخص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روحانیان غذای فکری، اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی مردم هستند و مردم حرف‌های علما را به عنوان دین می‌گیرند؛ اگر همه چیز روی ضابطه و ملاک باشد یک جامعه ضابطه مند خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دین به معنای پاسخگویی به تمام نیازهای مردم است، افزود: عده‌ای در طول تاریخ برای انواع و اقسام سوءاستفاده‌های خود، دین را بازیچه قرار دادند و به نام دین جنایت‌های زیادی کردند.

وی تصریح کرد: همواره آن‌هایی که اهل زور و اهل زر بودند و از تزویر به عنوان دین استفاده کردند هم خودشان گمراه بودند و هم دیگران را گمراه کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خدا دین راه به وسیله حجت حفظ کرده و اگر کسی به دنبال دین نرود، خودش مسؤول است؛ این دین متکی به علم و مبتنی بر عقل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه برخی‌ها از گذشته‌های دور تاکنون می‌گویند دین از سیاست جدا است، عنوان کرد: هر حرفی و هر مسأله‌ای باید کارشناسی شده باشد؛ متاسفانه هر فرد جاهلی در مورد دین یک حرفی می‌زنند و اظهارنظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر سخنی گفتیم باید به همه لوازم آن شی خودمان، خود را محکوم کنیم، افزود: دین از سیاست جدا است یعنی اینکه دین رها باشد؛ دشمنان یک جامعه بدون هیچ تشکیلاتی را مانند شکارگاه حیوانات قرار می‌دهند و انسان‌ها را شکار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دین از سیاست جدا باشد یعنی اینکه دین در هیچ مسأله‌ای ورود پیدا نکند و جامعه رها باشد و دشمن همه چیز را غارت و تصرف کند، کدام انسان عاقل این حرف را می‌زند!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند دین با سیاست کاری ندارد، می‌پذیرند که یک انسان کافر سرنوشت مردم را بر عهده بگیرد؟، کسانی که می‌گویند دین با سیاست کاری ندارند، می‌پذیردند که یک مسلمان فاسق، ناهنجار و ظالم به جای پیغمبر دین را سرپرستی کند؟آیا می‌پذیرید انسان جاهلی که از دین چیزی نمی‌فهمد سرنوشت مسلمانان را به دست بگیرد؟

وی با بیان اینکه انسان جاهل هر کاری می‌تواند انجام دهد چرا که تعریف نشده است و بر علیه تمام حقوق‌ها کار می‌کنند، گفت: کسانی که تخصصی ندارند نباید در دین اظهارنظری کند، شاید برخی از افراد نیز انسان‌های نرمال نباشند و به خود مسلط نیستند و همه چیز را باطل می‌کنند آیا به اینگونه افراد مراجعه می‌کنید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مردم خوب می‌فهمند به سراغ کسی که پایبند به حقوق و اخلاق نیست، نروند و باید به اهلش مراجعه کرد و مردم بر اساس شناختی که پیدا می‌کنند آن امانت را به اهلش می‌سپارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اذعان داشت: کسانی که تخصص ندارند چکاره هستند که قرائت از دین داشته باشند! حتی دزدی و اختلاس به نام دین نیز جامعه قدرتمند ایران اسلامی را آسیب پذیر می‌کند؛ برخی از حرف‌های پارازیتی مسؤولان، مردم را سرگردان می‌کند.

وی بیان کرد: مردم بیعتی که در روزهای اول اسلام و ابتدای انقلاب اسلامی داشتند روی حرف خود ایستادند اما عده‌ای پارازیت می‌اندازند و حرف‌های ترامپ و فرانسه را می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جلیقه زردها در فرانسه یک حرف دارند و آن این است که چرا 99 درصد ثروت دست یک درصد انسان‌ها است اما جلیقه زردها کشته می‌شوند و به این سوال آن‌ها پاسخ داده نمی‌شود؛ متاسفانه عده‌ای در داخل منتظر هستند که فرانسه جامعه ما را درست کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: عظمت امام حسین(ع) این است که آمده تا دین خدا را احیا کند و حالا این امانت دست روحانیان است و باید در مقابل کسانی که از روی جهل و سلیقه‌های نفسانی دین فروشی می‌کنند، با جرأت بایستید./9314/پ210/ب1

نظر شما