شناسهٔ خبر: 31338384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

ارتقای توان و ظرفیت مهندسان کشاورزی با استقرار دولت تدبیر و امید

صاحب‌خبر -

استقرار دولت تدبیر و امید، زمینه بکارگیری و ارتقای توان و ظرفیت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور امروز شنبه در همایش تجلیل از مقام مهندس با اعلام این مطلب گفت: تولیدات کشاورزی از 97 میلیون تن در سال 92 به 122 میلیون تن در سال 96 با اتکا به بهره وری عوامل از جمله نیروی انسانی، دانش و علم افزایش یافته است.

شاهرخ رمضان نژاد افزود: سیاست ها و برنامه های دولت در این دوره با مدیریت مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای بخش کشاورزی دستاوردهای ماندگاری مانند خودکفایی و پایداری تولید گندم را داشته و امروز نظام زراعی ما با تکیه بر تکنولوژی و علم و دانش می تواند در مقابل تهدید های اقلیمی مقاومت کند.

وی ضمن تقدیر و تبریک روز مهندس به مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: علوم مهندسی کشاورزی با نقش آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می تواند مهمترین ابزار تأمین امنیت و رفاه مردم یک سرزمین باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور با اشاره به آثار حاصله از بکارگیری علوم مهندسی در عرصه های کشاورزی پس از انقلاب تصریح کرد: تولید کشاورزی از 25 میلیون تن در سال 57 امروز به 122 میلیون تن رسیده که این افزایش به علت بکارگیری علوم مهندسی و منابع طبیعی بوده است.

وی افزایش تولیدات شیلاتی از 30 هزار تن اوایل انقلاب به یک میلیون و 200 هزار تن در سال 96 را از دیگر دستاوردهای بخش کشاورزی با اتکا به نیروی مهندسی در حوزه کشاورزی دانست.

رمضان نژاد، راهبرد افزایش بهره وری را فرصت استثنایی برای نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای دانش و صاحبان دانش است.

وی اذعان داشت: ما به دنبال تعامل و توسعه همکاری ها به منظور ایجاد فضا برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و ارتقای کیفی و کمی محصولات و نزدیک شدن به رکوردهای تولید هستیم.

رمضان نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک کشور است، اظهار داشت: ما به عنوان صاحبان دانش باید برای اقتدار کشور بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: بیش از 50 درصد اعضای این سازمان را جوانان تشکیل داده اند و ما با برخورداری از دانش و نیروی متخصص جوان می توانیم در راستای تحقق بیانات رهبری گام برداریم.


نظر شما