شناسهٔ خبر: 31341952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

180 مرکز نظام مهندسی کشاورزی در سراسر کشور راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از راه اندازی 180 مرکز این سازمان در سراسر کشور خبرداد و گفت: این مراکز از امروز (شنبه) تابلوی فعالیت خود را نصب می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شاهرخ رمضان نژاد روز شنبه در همایش تجلیل از مقام مهندس که در سالن همایش های برج میلاد برگزارشد، با تبریک روز مهندس به مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی افزود: قرار است تعداد این مراکز به 1800 مورد برسد.
وی ادامه داد: تلاش داریم تا پایان امسال از تعداد 1800 مرکز مورد نظر، 50 درصد فعالیت خود را آغاز کنند که این امر می تواند در ارتقا و اقتصادی شدن بخش کشاورزی موثر باشد.
وی راه اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس را به عنوان یکی از ابزارهای انتقال دانش، شیوه و آیین‌ نامه‌ های رسانه‌ ای تاثیرگذار در این بخش دانست و اظهارداشت: تاکنون جای چنین رسانه ای در بخش کشاورزی کشور خالی بود که امیدواریم با این اقدام بتوانیم بهره وری را افزایش بدهیم زیرا کشاورزان با استفاده از دانش و اطلاعات کشاورزی پیشرفته و فعالیت مراکز خدمات غیردولتی این امکان را پیدا می کنند که از مهندسان این بخش مشاوره دریافت کنند.
رمضان نژاد اضافه کرد: اکنون بخش عمده کشاورزان با توسعه ارتباطات، ابزار و تکنولوژی اطلاعات مورد نیاز خود درباره هواشناسی را دریافت می کنند که با استفاده از تلویزیون کشاورز پلاس می توانند این اطلاعات را روی گوشی همراه خود دریافت کنند.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک کشور است» اشاره کرد و افزود: ما به عنوان صاحبان دانش باید برای اقتدار کشور بیش از پیش تلاش کنیم زیرا بالای ۵۰ درصد اعضای این سازمان را جوانان تشکیل می دهند بنابراین با برخورداری از دانش و نیروی متخصص جوان می توانیم در راستای تحقق بیانات رهبری گام برداریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد: استقرار دولت تدبیر و امید، زمینه بکارگیری و ارتقای توان و ظرفیت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور را فراهم کرده است به طوری که حجم تولیدات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن سال ۹۲ به ۱۲۲ میلیون تن در سال ۹۶ رسید که تمامی اینها با اتکای به نیروی انسانی متخصص، دانش، علم و فناوری رخ داده است.
وی اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید با مدیریت وزیر فعلی جهاد کشاورزی دستاوردهای ماندگاری مانند خودکفایی در تولید گندم و ارتقای تکنولوژی و دانش در نظام زراعی را برای مقابله با تهدید های اقلیمی در پی داشته است.
وی گفت: بکارگیری از علوم مهندسی کشاورزی با نقش آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می تواند مهمترین ابزار تأمین امنیت غذایی و رفاه مردم را فراهم کند که به نتایج آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به حجم تولیدات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن سال ۵۷ به ۱۲۲ میلیون تن امروز اشاره کرد.
رمضان نژاد تصریح کرد: همچنین تولیدات شیلاتی از ۳۰ هزار تن ابتدای انقلاب اسلامی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال ۹۶ رسیده که این رشد 40 برابری یکی دیگر از دستاوردهای بخش کشاورزی با اتکاء به نیروی مهندسی در حوزه کشاورزی به شمار می رود.
وی راهبردها و سیاست های افزایش بهره وری را فرصتی استثنایی برای نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال تعامل و توسعه همکاری ها به منظور ایجاد فضایی برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و ارتقای کیفی و کمی محصولات و ارتقاء در رکورد تولید هستیم.
به گزارش ایرنا، در همایش تجلیل از مقام مهندس برای نخستین بار از سرود نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس و تابلوی مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس رونمایی شد و از تعدادی مهندسین کشاورزی قدردانی شد.
اقتصام**9186*2025

نظر شما