شناسهٔ خبر: 31332401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

طرح « مساجد گردشگرپذیر» در گیلان اجرا می شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح مساجد گردشگرپذیر در گیلان خبر داد و گفت: مساجد علاقمند جهت حضور در این طرح آمادگی خود را تا ۷ اسفند به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به اجرای طرح مساجد گردشگرپذیر در گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و ورود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران استان‌های مختلف به استان سرسبز و پرطراوت گیلان در صدد بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای این ایام هستیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در این راستا دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در نظر دارد طرح مساجد گردشگرپذیر را با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری فعال مساجد استان در این زمینه اجرا کند.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی مساجد مستعد و تقاضامند جهت حضور در این طرح افزود: داشتن فضای مناسب جهت پارک خودروی گردشگران، تجهیزات و فضای بهداشتی مناسب جداگانه، امکان ارائه موارد ضروری از جمله آب جوش و .... دارا بودن فضای مناسب جهت اقامه نماز سه وقت مسافرین (باز بودن مساجد در سه وقت کامل نماز) از جمله شرایط این طرح است.

 

رضوانی‌نژاد تصریح کرد: امکان شناسایی و معرفی مراکز پذیرایی مناسب با تخفیف در حوالی مسجد، امکان شناسایی و معرفی مراکز اقامتی مناسب با تخفیف در حوالی مسجد به گردشگران، هماهنگی با مراکز ذیربط برای بازدید گردشگران از اماکن تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی استان، واجد مکان سرپوشیده جهت برپایی غرفه‌های صنایعدستی، خوراکی‌های سنتی و محلی و مراکز مرتبط با گردشگری مانند هلال احمر و ...، دسترسی آسان برای گردشگران از قبیل راه آسفالته و شرایط عمومی و حضور خادم، نظافتچی و راهنمای گردشگر در طول دوره (میز خدمت گردشگران) از دیگر شرایط حضور در این طرح است.

 

وی از کانون‌های علاقه‌مند به شرکت در این طرح خواست تا آمادگی خود را تا 7 اسفند به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اعلام کنند.

 

نظر شما