شناسهٔ خبر: 31337160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اجرای طرح «مساجد گردشگرپذیر» در گیلان

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از اجرای طرح «مساجد گردشگرپذیر» در این استان همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: درصدد بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای این ایام هستیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان، در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از اجرای طرح «مساجد گردشگرپذیر» در این استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و ورود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران استان‌های مختلف به استان سرسبز و پر طراوت گیلان درصدد بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای این ایام هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه کانو‎ن‎های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در نظر دارد طرح «مساجد گردشگرپذیر» را با همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری فعال در این زمینه اجرا کند.

این کارشناس دینی با اشاره به اعلام آمادگی مساجد مستعد و تقاضامند جهت حضور در این طرح، افزود: داشتن فضای مناسب جهت پارک خودروی گردشگران، تجهیزات و فضای بهداشتی مناسب جداگانه، امکان ارائه موارد ضروری از جمله آب جوش و... دارا بودن فضای مناسب جهت اقامه نماز سه وقت مسافران(باز بودن مساجد در سه وقت کامل نماز) از جمله شرایط این طرح است.

رضوانی نژاد تصریح کرد: امکان شناسایی و معرفی مراکز پذیرایی مناسب با تخفیف در حوالی مسجد، امکان شناسایی و معرفی مراکز اقامتی مناسب با تخفیف در حوالی مسجد به گردشگران، هماهنگی با مراکز ذیربط برای بازدید گردشگران از اماکن تاریخی، مذهبی و جاذبه های طبیعی استان، واجد مکان سر‎پوشیده جهت برپایی غرفه‌های صنایع ‎دستی، خوراکی‌های سنتی و محلی و مراکز مرتبط با گردشگری مانند هلال احمر و...، دسترسی آسان برای گردشگران از قبیل راه آسفالته و شرایع عمومی و حضور خادم و نظافتچی و راهنمای گردشگر در طول دوره(میزخدمت گردشگران) از دیگر شرایط حضور در این طرح است.

مسئول کانون های مساجد گیلان از کانون‌های علاقه‌مند به شرکت در طرح «مساجد گردشگرپذیر» خواست آمادگی خود را تا 7 اسفندماه جاری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اعلام کنند.

انتهای پیام

نظر شما