شناسهٔ خبر: 31331495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین روز رزمایش دریایی

پرتاب اژدر الکتریکی در رزمایش دریایی ولایت

در دومين روز اين رزمايش، زیردریایی طارق اقدام به پرتاب اژدر الکتریکی و زیردریایی غدیر نیز اژدر والفجر را شلیک کرد

صاحب‌خبر -
  پرتاب اژدر الکتریکی، دیگر عمليات اين رزمایش
عملیات تاخت تکاوران در سواحل مکران
بومی بودن همه تجهیزات و تاکتیک‌های ارتش در رزمایش دریایی ولایت۹۷
آغاز رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷

 

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش دریایی ولایت ۹۷، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی، با بکارگیری انواع اژدرها، با تهدیدات سطحی و زیرسطحی مقابله کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3211234"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361731/3211234?width=350&height=250"></script></div>
انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپاد‌ها
در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش دریایی ولایت ۹۷، هواپیما‌های بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب با یگان‌های دشمن فرضی مقابله کردند.
سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: انواع این پرنده‌های بدون سرنشین مانند پهپاد شاهد ۱۲۹ با موفقیت توانستند اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دهند.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: در ادامه این عملیات، یگان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز تواستند با سامانه‌های در اختیار خود ازجمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتن، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

شلیک ٣ موشک کروز از روی شناور
ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، باشلیک دو موشک کروز قادر و قدیر،اهداف دریایی رامنهدم کردند.
سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: افزون بر این دو شناور، سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: موشک‌های قادر با برد ٢٥٠ و قدیر با برد ٣٠٠ کیلومتر، قابلیت شلیک از روی شناور‌های سطحی، سامانه‌های ساحلی و هواگرد دارند.

شلیک موشک کروز توسط هواناو‌های نیروی دریایی ارتش
در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش ولایت ۹۷، هواناو‌های یگان هوادریا، در کنار انجام ماموریت‌های ذاتی خود یعنی حمل و نقل سریع نیرو‌ها در مناطق مختلف عملیاتی، موشک کروز سطح به سطح نیز پرتاب کردند.
سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: این موشک توانست هدف مورد نظر را در فاصله دور با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: یگان‌های هواناو نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر به سامانه‌های موشک انداز مجهز شدند که می‌توانند نقش مهمی در تقابل با دشمن ایفا کنند.
وی گفت: متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش با ابتکار و دانش توانستند برای اولین بار هواناو‌هایی که تاکنون تنها ماموریت جابجایی نیرو‌ها را برعهده داشتند را به سامانه‌های پرتاب موشک مجهز کرده و در این رزمایش با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاب کنند.

پرتاب اژدر از بالگرد و زیردریایی‌های طارق و غدیر
سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: در این تمرین، زیردریایی طارق اقدام به پرتاب اژدر الکتریکی کرده و زیردریایی غدیر نیز اژدر والفجر را شلیک کرد.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک ۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
رزمایش ولایت ۹۷ به مدت ۳ روز در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور در گستره‌ای به وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند در حال برگزاری است.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی: تجهيزات نيروهاي دريايي راهبردي ارتش کاملا بومي است
تکاوران نيروي دريايي ارتش با پرش از بالگرد و فرود در مناطق از پيش تعيين شده ياري گر ديگر همرزمان شدند تا عمليات يورش به  دشمن کامل شود.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3210139"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361731/3210139?width=350&height=250"></script></div>

آتش باري با تسهيلات ايراني در گستره سواحل مکران 
يکي از عمليات اين رزمايش شناسايي براي بازکردن معابر براي تيم هاي بعدي که براي هجوم به دشمن وارد ساحل مي شوند.
آمادگي نيروهاي عمل کننده در رزمايش با سنگر بندي و از ديگر سو با آتش باري تسهيلات ايراني در گستره سواحل مکران از ديگر تمرينات رزمايش است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3210138"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361731/3210138?width=350&height=250"></script></div>
آمادگي براي دفاع از وطن در هر جايي از اين درياها و اقيانوس ها
سپس با ريزش آتش سنگين براي تکميل عمليات تهاجم و مانور شناورهاي هجومي رعد و آذرخش رزمايش ادامه يافت. 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3210136"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361731/3210136?width=350&height=250"></script></div>
يورش به ساحل دشمن با پشتيباني هواناوها و حضور توانمند تکاوران
رزمايش بزرگ دريايي ولايت 97 با تمرين يورش به ساحل دشمن و پشتيباني هوا ناوها و حضور توانمند تکاوران وارد مرحله تاکتيکي شد.
مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت ٩٧ به مدت سه روز در بخش بزرگی از سواحل جنوبی کشورمان در منطقه مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل دریای عمان تا مدار ١٠ درجه در شمال اقیانوس هند برگزا شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3210135"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361731/3210135?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما