شناسهٔ خبر: 31331583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هرمزگان؛

آغاز رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷

رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷ با رژه یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی آغاز شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ سخنگوی رزمایش گفت: مرحله نهایی رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با نام ولایت ۹۷ و با رمز مقدس یا زهرا (س) به مدت ۳ روز از صبح امروز جمعه با رژه دریایی انواع شناور‌های سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی این نیرو در شرق تنگه هرمز و دریای عمان آغاز شد.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: در این مراسم، ده‌ها فروند یگان شناور اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های پشتیبانی، زیردریایی‌های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیما‌های بال ثابت و بالگرد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناو «خارک» حضور دارند و فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح از جمله امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از نزدیک شاهد رژه هستند.
وی گفت: رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ در گستره‌ای به وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) اجرا و طی آن ضمن اجرای سناریو‌های تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک‌های کروز ضد دریایی، اژدر و سامانه‌های راکتی از روی شناور‌های سطحی، زیر سطحی و یگان‌های پروازی تست و ارزیابی می‌شود.
سخنگوی رزمایش گفت: ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو‌های پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر بخشی از رزمایش ولایت ۹۷ را اجرا می‌کنند.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود:یگان‌های حاضر در ناوگروه شصتم که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف طلاعاتی و رصد شناور‌های بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات‌های مقابله در اختیار دیگر یگان‌های حاضر در رزمایش قرار می‌دهند.

<div id="video-display-embed-code_3208413"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2361296/3208413?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما