شناسهٔ خبر: 31321876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود فلسطینی‌ها به مصلای «باب‌الرحمه» پس از 16 سال+فیلم

پس از تنش‌های گسترده هفته جاری در مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها برای اولین بار از سال 2003 تا کنون، امروز وارد مصلای «باب الرحمه» شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فلسطینی‌ها امروز موفق شدند وارد مصلای «باب‌الرحمه» شوند، باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی از سال 2003 تا کنون بسته بوده است.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، هزاران نظامی صهیونیست صبح امروز در داخل و خارج از قدس مستقر شدند زیرا فلسطینی‌ها در اعتراض به اقدامات این رژیم در باب‌الرحمه، دعوت به حضور گسترده در مسجدالاقصی کرده بودند.

 

 

 

 تنش‌ها در مسجدالاقصی طی هفته جاری پس از آن شدت گرفت که رژیم صهیونیستی یکشنبه (28 بهمن) «باب‌الرحمه» از ورودی‌های مسجدالاقصی را با زنجیر و قفل مسدود کرد و طی درگیری با فلسطینی‌های معترض به این اقدام، بیش از 20 نمازگزار زخمی و دهها نفر دیگر بازداشت شدند.

صدها فلسطینی همچنان به تحصن خود در برابر باب‌الرحمه (در بخش شرقی مسجدالاقصی) ادامه دادند و خواستار بازگشایی آن  شدند. طی 24 ساعت گذشته حدود 60 فلسطینی در قدس بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، فلسطینی‌ها نمازهای دیروز (پنجشنبه) خود در مقابل باب‌الرحمه خواندند. فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی با این اقدام قصد دارد موقعیت جدیدی را در مسجدالاقصی و در راستای تقسیم مکانی وضع کند .

پلیس رژیم صهیونیستی به سختگیری‌های خود درباره ورود برخی فلسطینی‌ها قدس و اراضی اشغالی 1948 به مسجدالاقصی ادامه می‌دهد و کارت‌های شناسایی برخی از آنها بویژه زنان را ضبط می‌کند.

دعوت شورای اوقاف اسلامی فلسطین 

در همین راستا شورای اوقاف اسلامی فلسطین امروز بار دیگر از تمام ملت فلسطین درخواست کرد در پاسخ به تجاوزات اسرائیلی در باب‌الرحمه و ادامه توطئه‌های تقسیم زمانی و مکانی، به مسجدالاقصی بیایند و نماز را در این مسجد اقامه کنند.

 «عبدالعظیم سلهب» رئیس این شورا اعلام کرد، باید این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که مسجدالاقصی خط قرمزی است که امکان عبور از آن وجود ندارد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «عکرمه صبری» رئیس هیأت عالی اسلامی فلسطین اعلام کرد، مسجدالاقصی با تمام مصلاها و صحن‌هایش، وقف اسلامی است و شراکت را نمی‌پذیرد.

خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اعلام کرد، دستور دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن باب‌الرحمه، مردود است.

واکنش جهاد اسلامی و حماس

جهاد اسلامی اعلام کرد، اهالی قدس فصلی جدید در مسیر دفاع از مسجدالاقصی و اوقاف قدس نوشتند و درگیری‌ها در قدس، الخلیل و غزه دلیل در وحدت موضع ملی و مردمی فلسطین در حمایت از سرزمین و مقدسات، رد شهرک‌سازی و ساقط کردن معامله قرن است.

حماس هم در بیانیه‌ای تصریح کرد، مردم علیرغم تمام موانع ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی اصرار به رفتن به قدس دارند و اینگونه به اسوه‌ای بزرگ تبدیل شده‌‌ا‌ند. رژیم صهیونیستی باید پیام این ملت مدافع قدس و مقدسات را دریابد و از ضربه به هویت اسلامی و عربی آن دست بردارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما