شناسهٔ خبر: 31324327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سالروز کشتار مسجد ابراهیمی

آتش زدن عکس «ترامپ» در تظاهرات الخلیل+تصاویر

فلسطینی‌هایی که در محکومیت کشتار مسجد ابراهیمی دست به تظاهرات گسترده در الخلیل زده بودند، تصاویر رئیس‌جمهور آمریکا را به آتش‌ کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که امروز (جمعه) در سالروز کشتار مسجد ابراهیمی در الخلیل، دست به تظاهرات زده بودند، تعرض کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، درگیری‌هایی در این تظاهرات رخ داد و نظامیان  رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله پلاستیکی، بمب صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند؛ حداقل یک کودک بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی زخمی شد و دهها نفر دیگر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند و تعرض‌های این رژیم به مسجد ابراهیمی را محکوم کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، آنها همچنین در ابراز مخالفت با طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» ، تصاویر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به آتش‌ کشیدند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

 

25 فوریه برابر با بیست و پنجمین سالروز جنایت صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی در الخلیل است .این قتل عام، در ماه رمضان سال 1994 توسط «باروخ گلدشتاین» که یک یهودی آمریکایی الاصل ساکن فلسطین اشغالی بود در مسجد الخلیل روی داد.

گلدشتاین هنگامیکه نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستونهای مسجد به روی آنان آتش گشود و در نتیجه 29 تن را به شهادت رساند و 125 تن را زخمی کرد، وی نهایتاً توسط نمازگزاران دستگیر و کشته شد.

این رویداد بازتاب‌ها و اعتراضات فراوانی را علیه صهیونیست‌ها بر انگیخت، ارتش رژیم اسرائیل در درگیری با فلسطینیان معترض در 2 روز پس از این رویداد 19 تن دیگر را نیز  به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

نظر شما